י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טכניקות להרגעת הכעס

הילד כועס? המשחק הזה יעזור לו להתמודד נכון

לפעמים הילד מתבטא בכעס בגלל סיבות שונות ובזמנים שונים. חשוב שאנו כמבוגרים לא נאבד את העשתונות ונגיב באופן מבוקר • במשחק זה תוכלו לעזור לו להתגבר ולעבור את התסכול בצורה הנכונה • המשחק ייתן לו את הטכניקות להרגעת וויסות נכון של רגשות הכעס

הילד כועס? המשחק הזה יעזור לו להתמודד נכון
ילד כועס צילום: unsplash

התמודדות עם כעס אצל ילדים

ילדים לעיתים מפגינים התנהגויות המבטאות כעס בגלל סיבות שונות ובזמנים שונים. חשוב שהמבוגר הנוכח לא יאבד את העשתונות מול גילויי כעס, ויגיב באופן שקול ומדוד.

כאשר ביטויי כעס הם תופעה שכיחה ואף חריגה בהיקפה מומלץ לבדוק את הגורמים לכך, אם ישנם תסכולים בעקבות קשיים התפתחותיים, אם זו התנהגות שנרכשה לאחר תגובה סביבתית שמחזקת התנהגות זו ועוד.

אחת הדרכים המומלצות להתמודדות עם כעס אצל ילדים הנה תרגול של טכניקות להרגעה בזמנים שלווים. בזמן אמת כדאי לתת רמז ותזכורת לטכניקות ההרגעה, ולתגמל בהתאם כאשר הילד מצליח לווסת את הכעס ולהפסיק או למתן את ביטויי הכעס בעזרת הטכניקה שנבחרה.

הפעילות הבאה תסייע לכם לבחור עם הילד טכניקות הרגעה מתאימות, ולתרגל אותן באופן חוויתי ומהנה.

הוראות הפעילות:

הדפיסו את קובץ המשחק "קווה קווה – מה עוזר לי להירגע?", וגזרו את ריבוע המשחק מסביב.

יצירת קוואק. קרדיט: נחמי זקלס

ערכו עם הילד רשימה של טכניקות שונות להרגעה בזמן כעס. מומלץ לבקש מהילד שיחשוב בעצמו על פתרונות, וניתן לסייע ולהוסיף טכניקות נוספות.

טכניקות אפשריות: לספור עד 5, לנשום עמוק, לחשוב על דברים נעימים, לספר למישהו כמה אני כועס, לחבוט בכרית, להתעסק בפעילות אהובה, לשמוע מוזיקה, לקרוא ספר ועוד.

את הטכניקות שנרשמו, כתבו ב"קווה קווה" במשולשים המסומנים בכוכבים.

הפכו את ה"קווה קווה" על צידו הריק (ללא הסימונים ומה שכתבתם), וקפלו אותו כפי שמקפלים משחק זה.

כעת תוכלו לשחק ביחד. שירו וספרו עד 10, והניעו את ה"קווה קווה" בהתאם, כך שבכל פעם ייראו מספרים אחרים. כאשר הספירה מסתיימת, הילד יבחר מספר אחד מאלו שהוא רואה. לאחר מכן הוא ירים את הלשונית עם המספר שבחר, יגלה איזו טכניקה מסתתרת תחת הלשונית, ויתרגל אותה.

בהצלחה!

מאת: נחמי זקלס, מנתחת התנהגות ומחברת הספרים: "כפר הרגישים" ( בנושא וויסות חושי), "מה מצב הרוח שלי?" (בנושא רגשות) ו"מעבר לארון בעלית הגג" (בנושא שגרת הקורונה)

 

 

רגשות הפעלה משחק כעס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד