י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אירוע חריג

במהלך מעצר בג'נין: מחבל השליך מטען לעבר הכוחות ונורה

לוחמי מג"ב שהגיעו הלילה לבצע מעצרים בעיר ג'נין בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בשירות הביטחון הכללי, נתקלו בהפרת סדר במהלכה הושלכו לעברם אבנים ומטענים. אחד המחבלים נורה ונפגע.

במהלך מעצר בג'נין: מחבל השליך מטען לעבר הכוחות ונורה
חיילי צה"ל בפעילות מבצעית צילום: דוברות המשטרה

אירוע חריג התרחש הלילה במחנה הפליטים ג'נין, בעת שמחבל השליך מטען לעבר הכוחות שהגיעו למקום לבצע מעצר שני מבוקשים, החשודים במעורבות בפעילות טרור. המעצרים התבצעו בפעילות משותפת של מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל והשב"כ.

מעצרם של שני המבוקשים, התרחש בעקבות מידע מודיעיני של שהגיע לשירות הביטחון הכללי. הכוחות פשטו על שני בתים והביאו למעצרם של המבוקשים בשנות ה- 20 לחייהם. אחיו של אחד המבוקשים נעצר אף הוא לאחר שתקף את אחד הלוחמים.

אלא, שביציאת הכוח מהעיר, התפתחה הפרת סדר במהלכה הושלכו מטענים ויודו אבנים לעבר הלוחמים שהגיבו בירי ופצעו את אחד המחבלים שהשליך לעברם מטען.

ממשמר הגבול נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני מדי לילה למעצרם של מבוקשים בגין מעורבות בפעילות טרור"

במערכת הביטחון מעריכים כי גורמי טרור מנסים להתסיס את השטח ברקע הכוונה בישראל לספח שטחים ביהודה ושמרון, ובצל משבר הקורונה המעיב גם על תושבי הגדה. כזכור, כוחות צה"ל יחד עם אנשי שירות הביטחון הכללי, עצרו בשבת מספר מחבלים שתכננו לבצע פיגוע טרור משולב שכוון ליישוב היהודי בית אל, כך הותר לפרסום. בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת, עצרו הלוחמים את שלושת המחבלים שתכננו לבצע את הפיגוע, במחנה הפליטים ג'ילזון סמוך לרמאללה.

על פי המידע שבידי מערכת הביטחון, מספר שעות לפני מעצרם, ניסו המחבלים לבצע פיגוע שכלל השלכת מטען וככל הנראה גם ירי מרכב חולף לעבר היישוב בית אל שבחטיבה המרחבית 'בנימין'. אין נפגעים ולא נגרם נזק. המחבלים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

מצה"ל נמסר, כי כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים.

 

ג'נין מעצר מחבלים השלכת מטען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד