כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"לא למדו את הלקח"

שערורייה: מסיבה המונית במוקד התפרצות הגל השני

שמים פס: אמש נחגגה מסיבת סיום שנה המונית בגימנסיה בירושלים, המקום בו החלה ההתפרצות של 'הגל השני'. המסיבה התקיימה בניגוד מוחלט להנחיות, כאשר חלק מהמשתתפים לא עטו מסכות ולא שמרו על ריחוק מינימלי

שערורייה: מסיבה המונית במוקד התפרצות הגל השני
חיטוי הגימנסיה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות היותו התיכון שבו התרחשה ההתפרצות המשמעותית ביותר בתחילת הגל השני -  הלילה התקיימה בגימנסיה העברית בירושלים, מסיבת סוף שנה המונית בהשתתפות למעלה ממאה מורים ותלמידים. בתיכון הירושלמי, שבו נדבקו כ-220 תלמידים בקורנה, כנראה שמסרבים לשמור על ההנחיות ומעדיפים לקחת סיכונים מיותרים.

על פי עדי ראייה, המסיבה התקיימה בניגוד מוחלט להנחיות, כאשר חלק מהמשתתפים לא עטו מסכות ולא שמרו על ריחוק מינימלי. בתגובה לטענות, אמר הבוקר מנהל התיכון דני לייבוביץ׳ בראיון לגלי צה"ל: "זה לא היה נשף ולא מסיבה - רחוק מאוד מכך. גם לתלמידי י"ב בגימנסיה ואולי בפרט להם אחרי הטלטלה שעבר בית הספר, מגיע להיפרד ולסיים את לימודיהם הכי טוב שאפשר בהתחשב במגבלות ובמותר".

יצחק, תושב שכונת רחביה שהיה למה שהתרחש הלילה בתיכון הגימנסיה, מספר ל'בחדרי חרדים': "לפחות 100 תלמידים ומורים השתתפו במסיבה, כאשר חלקם צמודים אחד לשני ללא מסכות ובניגוד מוחלט להנחיות" לטענתו, הוא חייג במהלך הלילה מספר פעמים למשטרה בכדי שזו תגיע לאכוף את הפרת ההנחיות אך לשווא. "התקשרנו למשטרה מספר רב של פעמים ואף אחד לא הגיע", הוא אומר. "כשהיו התקהלויות בציבור החרדי, המשטרה דאגה להגיע בכוחות מתוגברים ולעשות לעצמה יחסי ציבור".

יצחק מוסיף: "לא מצליח להבין איפה האחריות של צוות התיכון, במיוחד לאור ההתפרצות שהייתה שם בתחילתו של הגל השני. כנראה שהם לא למדו את הלקח".

כזכור, בחודש מאי, בדמדומי הגל הראשון של נגיף הקורנה, החלה התפרצות דרמטית בתיכון המדובר, מה שהוביל בהמשך לסגירתו ולסגירת בתי ספר נוספים בירושלים, בהם למדו בני משפה של תלמידי הגימנסיה העברית שנדבקו בנגיף. כ-200 תלמידי התיכון בסך הכל נדבקו בקורנה, מה שזכור כאחד מאירועי ההתפרצות הראשוניים של הגל השני.

 

קורונה תיכון מסיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד