כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הראשונים להראות תסמינים

מחקר: בני הגילאים הללו - המידבקים ביותר

ממצאי מחקר שבדק כ-5,700 חולי קורונה מינואר ועד למרץ, מעלה כי צעירים בין הגילים 10-19 היו הראשונים להראות תסמינים של הנגיף מבין בני המשפחה בבית, כאשר 18.6 אחוז מהאנשים שהיו איתם במגע נדבקו במחלה, יותר מכל קבוצת גיל אחרת

מחקר: בני הגילאים הללו - המידבקים ביותר
נגיף הקורונה צילום: pixabay

מגיפת הקורונה שפרצה לחיינו לפני כשבעה חודשים, השאירה את מיטב הרופאים והחוקרים פעורי פה, כשלא היה להם מושג איך להתמודד עם המגיפה, מה ההשלכות שלה וכיצד פועל הנגיף. בתחילה חשבו הרופאים כי ילדים לא יכולים להידבק בנגיף, לאחר שראו שהם נדבקים חשבו שהם נדבקים אך לא יכולים להדביק, וגם תקווה זו התבדתה.

כעת, מחקר שנעשה בדרום קוריאה העלה ממצאים חדשים אודות קבוצות הגיל בעלות פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר. במהלך המחקר שיפורסם בכתב העת הרפואי Emerging Infectious Diseases השייך ל-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב), עקבו החוקרים אחר כ-5,700 חולי קורונה מינואר ועד למרץ, תקופה שבה בתי הספר היו סגורים ורוב ההדבקות קרו בתוך הבית. - כך דווח ב'מאקו'.

ממצאי המחקר העלו כי צעירים בין הגילים 10-19 היו הראשונים להראות תסמינים של הנגיף מבין בני המשפחה בבית, כאשר 18.6 אחוז מהאנשים שהיו איתם במגע נדבקו במחלה, יותר מכל קבוצת גיל אחרת. ילדים בגיל 9 ומטה, היו הכי בסבירות הנמוכה ביותר להדביק אחרים בבית (הדביקו רק 5.3 אחוזים מהאנשים שבאו איתם במגע), כלומר כשלושה אנשים בלבד.

מבוגרים בטווח גילים של 70-79, הדביקו 18 אחוזים מבני המשפחה ונמצאו כשכבת הגיל השנייה הכי מדבקת. עם זאת, מחוץ לגבולות הבית קבוצת גיל זו הסתמנה כהכי מדבקת עם שיעור הדבקה של 4.8%. במקום השלישי בנתוני ההדבקה נמצאים בני ה-60 – 69 שהדביקו 17 אחוז מבני ביתם.

 

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד