י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האכיפה הבררנית והקפדנית

מאתגר את החרדים: סמוטריץ׳ יעלה להצבעה את הוועדה של גפני

לאחר שחבר הכנסת משה גפני משך את ההצעה שהגיש בשבוע שעבר לפתיחת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את האפליה והאכיפה הסלקטיבית נגד הציבור החרדי, שבאה לידי ביטוי בצל הנחיות הקורונה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יעלה להצבעת הכנסת את הקמת הוועדה

מאתגר את החרדים: סמוטריץ׳ יעלה להצבעה את הוועדה של גפני
גפני וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ מאתגר שוב את הקואליציה ואת הנציגים החרדים, כשהיום הוא מודיע כי יעלה להצבעה ביום רביעי הקרוב את הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית לבחינת את האפליה סביב התנהלות הממשלה בנוגע לציבור החרדי בעידן הקורונה.

לפני שבועיים הודיע חבר הכנסת גפני כי "נוכח האכיפה הסלקטיבית של המשטרה נגד האוכלוסייה החרדית", הוא דורש "הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל בנושאי האכיפה הבררנית והקפדנית כלפי האוכלוסייה החרדית".

גפני דורש: ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות המשטרה

בפועל, ביום רביעי החולף ההצעה להקמת הוועדה לא עלתה לדיון ולהצבעה, כשבלשכתו של גפני הסבירו כי מדובר בעניין טכני, שכן עלתה הצעה דומה של חה"כ תמר זנדברג ויש להמתין בין הצעה להצעה 30 יום.

אלא שחבר הכנסת סמוטריץ' טוען, כי בפועל היה ניתן להגיש את ההצעה להצבעה כבר בשבוע שעבר, וכי, "גפני משך את הצעתו בשבוע שעבר", ועל כן הוא יעלה אותה להצבעה ביום רביעי הקרוב. סמוטריץ' משדרג את ההצעה המקורית של גפני ובכך מאתגר את נציגי הסיעות החרדיות שלא ברור כיצד יפעלו.

"ביום רביעי תעלה להצבעה במליאה הצעתי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האפליה נגד הציבור החרדי בטיפול במשבר הקורונה" הודיע חבר הכנסת סמוטריץ' לפני זמן קצר. הוא ציין כי "זו הדרך לפתרון ולא מינוי מקורבים ל"פרויקטורים" ומריבות פנימיות בין חלקי המפלגות החרדיות השונים כפי שראינו בימים האחרונים".

כזכור, גפני כתב לפני כשבועיים כי "אין מנוס אלא להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את הנושא. הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות הניתנות לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות החרדיות בפרט, האם ניתנה הנחיה לאכיפה מסוג זה, והאם ניתנות הוראות שונות לייחס כלפי האזרחים".

בצלאל סמוטריץ' משה גפני אכיפה סלקטיבית אפליית חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד