י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המשבר הולך וגובר

הענף שלא מדברים עליו: 200 אלף מובטלים

יותר מ-200,000 עובדי יאכטות לטיולים או ספינות עבודה תקועים ברחבי העולם בגלל מגבלות נרחבות בנסיעות בינלאומיות • האו"ם מזהיר כי זה משבר הומניטרי שהולך וגובר

הענף שלא מדברים עליו: 200 אלף מובטלים
נמל עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

יותר מ-200,000 עובדי אוניות/יאכטות לטיולים וכן ספינות עבודה תקועים ברחבי העולם בגלל מגבלות נרחבות בנסיעות בינלאומיות, האו"ם מזהיר כי זהו משבר הומניטרי שהולך וגובר.

בדרך כלל עובדי הים עובדים שישה עד שמונה חודשים בכל פעם לפני שהם חוזרים חזרה לארצות מולדתם, כך על פי הדיווח של סוכנות הידיעות AFP.

עם זאת, חלקם נתקעו על אוניות הרבה יותר זמן ורבים מהם נמצאים חודשים רבים בלי לדרוך על היבשה - מצב שהביא רבים מהם להתאבד בים.

"הפעם האחרונה שיצאתי מהספינה הזו, שגובהה 200 מטר (650 רגל), הייתה בפברואר", מספר טגאסבי דוסג'ה, עובד אוניות הודי, ל-AFP.

עובד ים נוסף מהפיליפינים, צ'רוקי קפג'ו, בילה כמעט ארבעה חודשים באוניות ללא הפסקה, הוא עלה על ספינת שיט תענוגות בפלורידה בסוף ינואר, ולא הצליח לדרוך על היבשה אלא כשבועיים לאחר שהגיע ב-29 ביוני למנילה בפיליפינים. לדבריו, הוא רצה "לנשק את האדמה" כשעלה לחוף שבועיים אחר כך, לאחר סיום ההסגר.

רבים מהנתקעים בספינות סיימו את הסיורים שלהם לפני יותר מארבעה חודשים והם מותשים, כך נמסר בהודעת ארגון העבודה הבינלאומי. מוקדם יותר החודש נפגשו למעלה מ-12 מדינות בוועידה בינלאומית הימית בבריטניה, בה מנהיגי מדינות הסכימו להכיר בעובדי ים כ"עובדים חיוניים" כדי לעזור להם לעקוף את מגבלות הנסיעות ולחזור הביתה.

יאכטה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד