ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
איפה הנציגים החרדים?

תרימו קול זעקה: מסעדות עד חמישים איש; בתי כנסת רק 20 איש

החלטות הממשלה הצפויות לאשר 50 איש במסעדות בשטח פתוח הן אפלייה ברורה כלפי בתי הכנסת, שם נשמרים יותר מבמסעדות הומות האדם. אם כן זועקת השאלה; מדוע בבתי הכנסת מותר להתקהל עד 20 איש בחוץ? ולעומת זאת במסעדות עד 50 איש? • איפה הח"כים החרדים 

תרימו קול זעקה: מסעדות עד חמישים איש; בתי כנסת רק 20 איש
מתפללים בבית כנסת במודיעין עילית צילום: יעקב נחומי

נראה שממשלת ישראל במדינה יהודית עדיין לא הפנימה את החשיבות בתפילה במניין תוך שמירה על ההנחיות כפי שהיה עד היום בגל השני שהוכיח את עצמו, כעת לאור תקנות הממשלה החדשות נראה כי האפלייה כנגד קודשי הדת בכל ההחלטות האחרונות מגיעה לשיאים חדשים והנציגים החרדים ממשיכים לשתוק.

 לאור ההנחיות נראה שהנציגים החרדים מאפשרים בשתיקה לאפשר התקהלויות במסעדות אך בתי הכנסת בעדיפות התחתונה יישארו עם מגבלות נוקשות יותר.

הערב הודיע שר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין כי בעקבות לחץ המסעדנים בכל סוף השבוע האחרון, הממשלה תתקן את ההגבלות ותאפשר פתיחת מסעדות עד חמישים איש רק באוויר הפתוח, שהמטרה היא לא לפגוע בפרנסה של מאות מסעדנים.

מנגד, ההגבלה על בתי הכנסת תישאר כפי שהיא שלא ניתן לערוך מניינים גם בשטח עד הפתוח עד 20 איש, כאשר בתפילות מקפידים יותר על ההנחיות, מרחק ועטיית מסיכות בכל רגע, בניגוד למסעדות שסועדים ללא מסכה וללא ריחוק כמעט של שני מטר.

האבסורד במקרה הזה משמעותי יותר, על פי הנתונים שהגיש משרד הבריאות בעצמו בפני ועדת הקורונה אתמול (ראשון) עלה כי בתי הכנסת הוא מקור הדבקה דומה למסעדות ואף פחות כך שלא מובן מדוע בחרו לפתוח דווקא את המסעדות ובתי הכנסת יישארו סגורים עד עשרה אנשים ועשרים איש בחוץ.

מהנתונים אותם העביר משרד הבריאות לוועדה, עולה כי שני שלישים מהמקרים שזוהו בין התאריכים 10.7 ל-16.7 שבהם מקום ההדבקה זוהה בחקירה הם הידבקויות בקורונה בתוך הבית - 1,474 מקרים מתוך 2,227.

במקום השני בטבלת ההידבקויות נמצאים מוסדות החינוך עם קרוב ל-10% ובמקום השלישי אירועים המוניים עם 123 מקרים עם 5.6% מכלל מקרי ההדבקה. המסעדות שצפויות להיסגר סגרו בעוד כיומיים נמצאות רק במקום החמישי, יחד עם בתי הקפה - 89 מקרים שהם 4%.  מוסדות הדת (ישיבה, בית כנסת ומקווה) עם 106 מקרים בלבד.

כזכור, רק לפני שבועיים שהמל"ל הציע לסגור את בתי הכנסת לצד הישיבות, הבהיר השר אריה דרעי כי לא יאפשר סגירת בתי כנסת והשארת המסעדות והמועדנים.

בישיבת הסיעה הבהיר אז השר דרעי, "לא ייתכן שמסעדות יישארו פתוחות ובתי כנסת שבהם לא אוכלים ושומרים על ההנחיות, יסגרו שוב. בקשתי התקבלה ובתי הכנסת יישארו פתוחים ויוכלו להכיל עד 19 מתפללים".

רבנים ואישי ציבור ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' הביעו את זעמם בכל מה שקשור לפגיעה בקודשי ישראל והעדפת מסעדות על בתי כנסת, "בסגר הראשון הבנו שהיה צריך לסגור כי כל המדינה הייתה בסגר – אבל עכשיו בגל השני שיש דברים שכן פותחים ומתירים התקהלויות במסעדות עד חמישים איש לא ייתכן שבתי הכנסת יופלו".

"הציבור החרדי למד לשמור בבתי הכנסת, אנשים באים מתפללים והולכים, בכל המקומות בארץ למעלה מ 95 אחוז מהמקומות נשמרים ביותר. הנציגים החרדים כנראה כבר התייאשו. אבל אולי אתם תרימו קול זעקה אולי מישהו שם ישמע את הקול שלנו. אנחנו מתקרבים לימים הנוראים אם לא נתמודד עם זה כעת מי יודע מה יהיה לנו".

"הרי האבסורד זועק לשמים, אנשים רוצים לדעת מה מותר ומה אסור ולפי זה הם נצמדים להוראות כפי שראינו. ברגע שאין משהו ברור או שמסעדות כן ובתי כנסת לא זה גורם לאנשים לא לשמור על ההוראות ולהתפלל במחשכים ובמסתרים אפילו עם יותר אנשים". 

בתי כנסת מסעדות יולי אדלשטיין אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד