כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
6,534 שוהים במלוניות

עכברים, נחשים, עובש ואוכל גרוע: הועדה דנה על התלונות בנוגע למלוניות הקורונה

בוועדת הקורונה בכנסת נשמעו תלונות על חלק מהמלוניות • הבוקר נרשמו 6,534 שוהים במלוניות הקורונה • ורק 15% מקומות נותרו פנויים, 17 מלונות החלמה ו-5 מלונות בידוד • 6 מתקני החלמה נוספים בהליכי פתיחה

עכברים, נחשים, עובש ואוכל גרוע: הועדה דנה על התלונות בנוגע למלוניות הקורונה
אבחון לנגיף קורונה במעבדה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ועדת הקורונה בכנסת דנה היום (שלישי) ברמת השירות, האוכל והניקיון במלוניות הקורונה. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) הודיעה כי בעקבות הצעת ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) הוועדה תערוך ביקורי-פתע במלוניות כדי לבדוק את התלונות, וקראה למערך-הסברה לציבור שאין מדובר במלון נופש אלא במתקן החלמה, שכל צרכי המחלים – מלבד מזון - מוטלים עליו. שאשא-ביטון קראה למשרד הבריאות לפקח על התנאים במלוניות, ולהפעיל קו פתוח או כתובת לפניות ולתלונות השוהים. היא דרשה מהשוהים להקפיד על התנהגות הולמת ומכבדת.

אליהו חסיד (יהדות התורה), יוזם הדיון, הדגיש כי פינוי למלונית – הוא מהלך מונע סגר, אך יש לבדוק את התנאים. כיום הנהלים כדי לפנות את כל המשפחה – מחייבים 50% מהמשפחה כחולים מאומתים, והדבר גורר הידבקות במשפחות ברוכות-ילדים. בנוסף, ילד מעל גיל 18 איננו מפונה למלונית עם המשפחה – ולדבריו מדובר בהחלטה שגויה, שתביא לסירוב המשפחה להתפנות. הוא הלין על מצב הניקיון והאסתטיקה בחלק מהמלוניות, והסירוב לאפשר לחולים לחזור מהמלונית - הביתה לבידוד, אך שיבח את שיפור הפעילות של פיקוד העורף. גם משה אבוטבול (ש"ס) תיאר תלונות על עכברים, חולדות ונחשים, ואימאן חטיב (הרשימה המשותפת) סיפרה אף היא על דירות עם עובש ואוכל ברמה גרועה.

לדברי דורון לוין ממטה שר הביטחון, "נעשה כל מאמץ להתאים את האוכל ולהעלות את רמתו. המלוניות אינן מקום נופש אלא מתקן החלמה, אך אנחנו קשובים לתלונות. האוכל אינו מוגש ע"י מלצרים כי הם בריאים ואין מגע בינם לבין החולים. ניתנים אמצעי ניקוי לשוהים – כדי שהם יוכלו לשמור בעצמם על ניקיון חדריהם. חוזי ההעסקה חברות ההסעדה (=קייטרינג) נבדקים כל העת בבקרה. כיום מוחזקים 11 בתי מלון לאוכלוסייה החרדית ו-4 נוספים בהליכי פתיחה ו-6 מלוניות לאוכלוסייה הכללית ושניים נוספים בהליכי פתיחה. לדבריו, מתקן נוסף ייפתח לערביי ואדי ערה – ע"פ בקשתם. הוא הדגיש כי יציאה מהמלונית חזרה לביתם- נעשית רק באישור משרד הבריאות, הליך הנמשך כשמונה ימים.

תא"ל יצחק בר, ראש מטה פיקוד העורף, סיפר על בקרה בכל מלוניות לגבי הניקיון והאוכל, וכי הפיקוד סיפק חיתולים ואוכל לתינוקות למשפחות שהגיעו ללא מוצרים אלו. לדבריו, כיום 6,534 שוהים במלוניות הקורונה, כשרק 15% מקומות נותרו פנויים, 17 מלונות הם להחלמה ו-5 לבידוד. הוא הדגיש כי אין מדובר במלון אלא במתקן החלמה, וסיפר על התנהגות ונדלית של חלק משוהי המלונית.

לדברי טליה לנקרי מהמטה לביטחון לאומי, 23% מהתחלואה היא באוכלוסייה החרדית, ו-55% מההדבקות הם בבית. "פיקוד הערוף אינו חברת מזון, או חברת החלמה, אך הוא הגורם היחיד בשטח שיכול לתפעל כוחות כאלו. הוא נותן סיוע אך לא יכול לשאת באחריות – שצריך לשאת בה הוא משרד הבריאות".

קורונה מלונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד