כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפגנת השמאל

המשטרה נערכת למחאה סוערת בי-ם: לא נאפשר תהלוכה לכנסת

בעקבות פרסומים שונים על כוונתם של המפגינים לצאת בתהלוכה לכנסת בסיומה של המחאה מול מעון ראש הממשלה המתוכננת להערב, במשטרה מבהירים: "נמשיך לאפשר את חופש המחאה והביטוי, אך לא נאפשר הפרעה לציבור והפרה של החוק". זאת לאחר שבמוצ"ש נעצרו 15 מפגינים בהפגנה שיצאה משליטה

המשטרה נערכת למחאה סוערת בי-ם: לא נאפשר תהלוכה לכנסת
מחאת אלפים ברחוב בלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר המחאה האלימה שהתרחשה במוצאי שבת בירושלים, בה נעצרו 15 בני אדם בחשד שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים שהוצבו במקום, המשטרה מודיעה היום (שלישי) כי לא תאפשר תהלוכה שמתוכננת הערב בסיומה של המחאה מול מעון ראש הממשלה בבירה. במשטרה מציינים, כי הוגשה בקשה לקיום מחאה בהשתתפות כאלף מפגינים, החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 23:00 – מחאה זו אושרה ע"י המשטרה בהתאם לתנאים עליהם חתם מגיש הבקשה. "המשטרה מודעת לכוונותיהם של מפגינים נוספים להגיע למתחם ההפגנה, ואנו נאפשר את קיומה של המחאה לצד המחאה המתקיימת", נמסר.

לצד זאת מבהירים במשטרה, כי היא מודעת מודעת לפרסומים וההצהרות שפורסמו ברשתות החברתיות על כוונת חלק מהמפגינים לצאת בתהלוכה, שלגביה לא הוגשה בקשה, ועל כן היא לא מתכוונת לאפשר אותה. במשטרה מזכירים למארגנים ולמפגינים, שהמחאה מתקיימת בצל התפשטות נגיף הקורונה, וקוראים לכלל המשתתפים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי בצורה שלא תסכן את בריאותם של יתר המשתתפים והשוטרים.

במשטרה מדגישים, כי היא ימשיכו לאפשר את חופש המחאה והביטוי והם ערוכים לכך בהתאם. "אך יחד עם זאת, לא נאפשר הפרעה לציבור והפרה של החוק, וכל שנידרש, נפעל נגד מפרי סדר שלא ישמעו להנחיות המשטרה ויסכנו את בריאות ושלום הציבור", מבהירים במשטרה.

כזכור, המחאה האלימה במוצאי שבת החלה מול מעון ראש הממשלה, כשלאחר מכן יצאו המפגינים לכיוון רחוב בצלאל וכיכר פריז בבירה, וניסו לחסום את התנועה במקום. כוחות גדולים של משטרה בראשותו מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, ניסו לפזר בכוח את המפגינים, באמצעים לפיזור הפגנות. רק בשעת לילה מאוחרת כלל המפגינים התפזרו והצירים נפתחו לתנועה. 

במשטרה דאגו להבהיר לאורך הלילה כי היא אפשרה את חופש הביטוי והמחאה בהפגנה שהתקיימה סמוך למעון רה"מ,אך בשלב שלב מסוים ניסו המפגינים לצאת בתהלוכה, כשחלקם הגיעו לרחוב בצלאל, שם הם נהדפו ע"י המשטרה חזרה לכיוון כיכר פריז. במהלך הלילה בוצעו מספר ניסיונות נוספים של המפגינים לצאת בתהלוכה לאזור מרכז העיר, ואלו נבלמו ע"י כוחות המשטרה, והמחאה המשיכה להתקיים בכיכר פריז, עד שמרבית המפגינים התפזרו.

הפגנה היערכות מעון ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד