י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"עקבו אחרי דקות ארוכות"

גניבת אופני האברך תועדה - המשטרה סגרה את התיק

אברך חרדי שערך קניות לשבת בשכונת בעלז בירושלים, הופתע לגלות כי האופניים שהותיר מחוץ לחנות נגנבו. לשמחתו הגניבה תועדה במצלמות האבטחה והחשוד נעצר. אלא, שמסיבה שאינה ברורה הוא שוחרר והתיק כנגדו נסגר. עו"ד מנשה יאדו: "רפיון ידי המשטרה משדר לאזרח מסר שהוא פחות בטוח ומוגן"

גניבת אופני האברך תועדה - המשטרה סגרה את התיק
אופניים חשמליים צילום: pixsabay

ש', אברך חרדי, רכב על אופניו החשמליים וערך קניות לקראת שבת. כשעזב את אופניו על מנת לקחת חבילה שהמתינה לו, נגנבו האופניים על ידי בני מיעוטים. מסרטון של מצלמת אבטחה במקום עולה כי בני המיעוטים עקבו אחרי ש' זמן מה, וחיכו לשעת כושר. החשוד בגניבה נעצר בעקבות הסרטון ומעצרו אף הוארך, אולם משום מה המשטרה סגרה את התיק.

כעת, מבקש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את ש', לקבל לידיו את חומרי החקירה בתיק, בכדי להגיש ערר על סגירתו. הגניבה התרחשה ביום שישי לפני כחודש, בשכונת קריית בעלז בירושלים. ש', אברך חרדי, ערך סידורים לקראת שבת. על אופניו החשמליים היו באותה עת שקיות עם אוכל ומצרכים לשבת, והוא היה בדרכו לאסוף חבילה נוספת באזור.

ש' תיאר, כי "הם עקבו אחרי דק' ארוכות קודם, מ'אושר עד'. ניסו לגנוב את האופניים אבל יצאתי מהחנות החוצה. בקריית בעלז הגעתי לאסוף חבילה, החניתי את האופניים בתוך הבניין. ירדתי אחרי דקה, ולא היו אופניים".

עוד תיאר ש', כי "הגנב הותיר מאחור שישיית בקבוקי מים שהכבידה על האופניים, אך את כל שאר השקיות לקח הגנב יחד עם האופניים היקרים. ש' התקשר למשטרה, שוטרת שהגיעה למקום הוציאה צו קריאה לרכבם של הגנבים, לפי צילומי מצלמת אבטחה שהיתה במקום.

בסרטון האבטחה ניתן לראות כיצד הרכב, בצבע בהיר, עוקב אחרי ש', וכשהאחרון נכנס לבניין המדובר עושה הרכב סיבוב פרסה, הגנב יורד מהרכב, נכנס לבניין ויוצא רכוב על אופניו של ש'. בסרטון נראה הרכב המדובר מלווה את הגנב על האופניים.

בעקבות הסרטון נמצא בעל הרכב, ונעצר חשוד בגניבה. אולם, למרבה ההפתעה, לאחר ימים ספורים קיבל ש' הודעה כי התיק נסגר מ'חוסר ראיות'. כעת מבקש עורך דינו, עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, לקבל לידיו את חומרי החקירה בכדי להגיש ערר על סגירת התיק.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את בעל האופניים מסר: "גניבות על ידי בני מיעוטים הינן מכת מדינה, והמשטרה במקום להילחם בתופעה בכל הכוח הולכת ומשחררת גנבים. רפיון ידי המשטרה משדר לאזרח מסר שהוא פחות בטוח ומוגן, ומצד שני משדר לפושעים שהפשיעה משתלמת, וזו הבעיה".

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים': "עם קבלת הדיווח, הגיעו כוחות המשטרה במהירות והצליחו תוך זמן קצר לאתר רכב העונה לתיאור ובו 3 חשודים שנעצרו לחקירה ואף הובאו להארכת מעצרם בבית המשפט. נציין כי חוקרי המשטרה ביצעו מגוון פעולות חקירה, לרבות צפייה בסרטוני אבטחה ותפיסת ראיות וממצאים במטרה להגיע לחקר האמת ולזהות החשוד בגניבת האופניים, אך לאור קושי ראייתי, הוחלט לסגור את תיק החקירה.

משטרת ישראל רואה בחומרה עבירות המבוצעות כלפי רכוש הציבור, ופועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לאתר את החשודים ולהביאם לדין".

גניבת אופניים חשמליים סגירת תיק קרית בעלזא ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד