י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הנציג החרדי עורר מהומה

מי נעדרו: החרדים הפסידו במאבק השבת

על חודו של קול, החרדים בעיריית ירושלים הפסידו במאבק נגד המשך המכרז מול חברת השכרת רכבים הפועלת בשבת. הנציג החסידי יוחנן ויצמן עורר מהומה בפתח הדיון כשהגיע פיזית לכיכר ספרא בעוד חבריו בבניין טענו כי הוא אמור לשהות בבידוד

מי נעדרו: החרדים הפסידו במאבק השבת
עיריית ירושלים צילום: אביר סולטן, פלאש 90

ועדת המכרזים של עיריית ירושלים התכנסה היום (שלישי) לדון על מכרז למען הרכב השיתופי 'קאר טו גו', שמעניק שירות בשבת, בסופו של דיון נכשלו החרדים במאבק, לאחר שהושג הרוב הדרוש לאישור המשך המכרז ולהמשך חילולי השבת בירושלים.

הוועדה התכנסה היום ובה הוצגה חוות הדעת המקצועית של האגף, שקובע כי יש לאשר את המכרז, ולמרות שבוועדה קיים רוב חרדי, ההצעה אושרה ברוב של 6 תומכים מול 5 מתנגדים בלבד.

בפתח הדיון התעוררה מהומה, כאשר לדיון התייצב חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, שחלק מחברי הוועדה טענו כי הוא אמור בכלל להיות בבידוד וביקשו להוציא את חבר המועצה מחדר הוועדה.

מנגד טען ויצמן גם במייל ששיגר לחברי הוועדה בבוקר כי הוא לא חייב בבידוד, למרות שבתו נמצאה חיובית לקורונה, והוא הכניס עצמו לבידוד לפנים משורת הדין עד שיבצע בדיקת קורונה.

משתתפי הוועדה לא נכנעו ודרשו מויצמן לעזוב את המקום, כאשר למקום הוזעק קצין הביטחון של העירייה, ששוחח עם משרד הבריאות ובסיום הבירור הובהר כי אכן ויצמן אינו צריך להיות בבידוד.

ויצמן יצא מאותם הדיונים מרצונו והשתתף בדיון דרך הטלפון, כשהוא שוהה במרפסת העירייה, זאת לאחר שהיועץ המשפטי של העירייה אישר לו באופן חריג להצביע דרך הטלפון, והוא כמובן הצביע נגד הארכת המכרז לחברת ההשכרה.

נציין כי ההחלטה עברה בין הייתר לאחר שארבעה חברים דתיים נעדרו מהדיון, שניים מהם חולי קורונה שלא יכלו להשתתף, ועוד שני חברי מועצה; חיים אפשטיין ממפלגת 'עץ' וסגן ראש העיר אריה קינג שנעדרו מסיבה לא ברורה.

חילול שבת בירושלים יוחנן ויצמן קאר טו גו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד