י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נחת רוח בחצר הקיצונית

הרבי תקף: "אלו שצעקו שאין להפגין ולחסום רחובות, עשו זאת בעצמם"

ההפגנות ברוממה ובביתר עילית גרמו לנחת רוח בחצר סאטמר בארה"ב, התומכים בהפגנות כנגד הממשל. האדמו"ר תקף את אלו שתמכו הפעם בהפגנות נגד הממשלה והתנגדו בעבר כשהפגינו אחרים בנושאים הנוגעים לרוחניות: "כל אחד כשכואב לו, הוא זועק, השאלה היא מה כואב לו ומתי כואב לו"

הרבי תקף: "אלו שצעקו שאין להפגין ולחסום רחובות, עשו זאת בעצמם"
עצרת חיזוק בסאטמר צילום: האחים לעשעווסקי

בנאום שנשא הרבי מסאטמר, הוא ביקר את משתתפי ותומכי הפגנות החרדים, שנערכו בשבועיים האחרונים במחאה על הטלת הסגרים על הערים והשכונות החרדיות כחלק ממאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע האדמו"ר מבקר את ההסכמה והלגטימיות להן זכו הפגנות אלה, בעוד שהפגנות אחרות, שנערכו על ידי קהילות 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי', זכו לגינויים וביקורות בקרב הציבור.

"רואים כעת שאלו שצעקו שאין לערוך הפגנות בתואנה שזה חילול השם ושאין זה אנושי לסגור רחובות, כשזה נגע להם לא ברוחניות אלא בגשמיות, כשלא יכלו לצאת בקלות מאזור מגוריהם - הם התירו לעצמם להפגין ולחסום רחובות", טען הרבי.

"כל אחד כשכואב לו, הוא זועק, השאלה היא מה כואב לו ומתי כואב לו", הוסיף הרבי לבקר את הקהילות שאינן מתייצבות לצד מאבקי דת שמנוהלים על ידי העדה החרדית והפלג הירושלמי.

בדבריו שיבח הרבי את מוסדות סאטמר ויתר הקהילות המזוהים עימם, "שעמדו להילחם על כל דבר שבקדושה ובני הקהילות מוכנים לקבל מכות, הכל בשביל כבוד שמים". כמו"כ שיבח הרבי ועודד את התמיכה הכספית שמוענקת לאותן קהילות ומאבקיהם "למען קודשי ישראל".

את נאומו נשא הרבי בסעודת ההילולא לזקנו, בעל ה'ישמח משה'' זצ"ל, שנערכה ביום ראשון בעת ביקור שקיים בקרב חסידיו בעיר קרית יואל-מונרו, מעוזה השני של חסידות סאטמר בארה"ב. המעמד נערך בשילוב מגבית לטובת מוסדות סאטמר בירושלים.

הרבי מסאטמר סגר בירושלים הפלג הירושלמי העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד