י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סובל מנכות לצמיתות

בתום משפט ארוך: בן ה-12 שנדרס יפוצה במיליוני שקלים

לאחר דיונים ארוכים שהתקיימו בבית המשפט, הגיעו עורכי של הנפגע, שכאשר היה בן 12 נדרס על ידי משאית ונפצע קשות. בית המשפט קיבל את גרסת המומחים שלילד נגרמה פגיעה קשה וכתוצאה מכך נכות לכל החיים. באי כוחו של הילד הגיעו לפשרה עם חברת הביטוח ועל פיה יפוצה ב-12 מיליון ש"ח 

בתום משפט ארוך: בן ה-12 שנדרס יפוצה במיליוני שקלים
ילד. צללית צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

ילד בן 12 שנדרס על ידי משאית, כאשר עבר במעבר חציה, ונפצע באורח קשה מאוד בגפיו התחתונות, קיבל באחרונה, לאחר משא ומתן ארוך בין עורכי דינו ישראל ויינברג ושירי חסידוב-פרג כ-3.4 מיליון שקלים פיצויים. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שולמית יעקובוביץ, אישרה את הסכם הפשרה.

על פי התביעה, מדובר היה בפגיעה קשה שנגרמה לילד, שכאשר היה בן 12, ניסה לחצות את הכביש במעבר חציה ונדרס על ידי משאית. הפגיעה ריסקה את שתי רגליו וגרמה לו לנכות מורכבת הן בתחום האורתופדי, הן בתחום הכירורגי פלסטי וגם בתחום הנפשי. הילד היה מאושפז במשך מספר חודשים בבתי חולים, עבר השתלות עור רבות וקשות, חלקן הגדול בהרדמה.

לאחר הגשת התביעה על ידי עו"ד ויינברג, השופטת יעקובוביץ, מינתה שלושה מומחים רפואיים, שיבדקו את הילד ויקבעו מה מצבו ומהן אחוזי הנכות הצמיתה שיש לקבוע לו בגין הפגיעות הקשות שנגרמו לו בתאונה ואלה קבעו לו נכות משוקללת של 74 אחוזים לצמיתות. המומחה בתחום האורטופדי, מצא אצל הילד צליעה, חוסר יציבות בהליכה והתעייפות מוקדמת בהליכה. הוא העריך את הנכות הצמיתה בשיעור של 44 אחוז בשל פגיעה קשה בשתי הרגליים, פגיעה בשרירי הרגליים וכן חולשה.

המומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי רבין" ו"שניידר", קבע כי נותרה אצל הנער נכות צמיתה שהוערכה על ידי המומחה ב-46 אחוזים, זאת בשל צלקות מכוערות ומגרדות, מראה אסתטי קשה מאד, הגבלת תנועה בשל ההצטלקות הקשה, שימוש בתחבושות לחץ כל הזמן ובשל סבל מהגבלות תנועה בשל אותן צלקות נרחבות. המומחה גם ציין כי אצל התובע נותרו צלקות ב-35 אחוזים משטח הגוף וכתב כי: "מדובר בהצטלקות נרחבת ומכערת בגפיים התחתונות שגרמה לשינוי צורת הגפיים". מומחית שמונתה בתחום הנפשי, בדקה את הנער וקבעה אף היא נכות צמיתה בשל דפוס של תגובה דיכאונית, תוצאת הפגיעה הקשה והמראה האסתטי המחריד.

בבית המשפט התקיימו מספר דיונים, במהלכם נחקרו על ידי עו"ד ויינברג, הן המומחית בתחום הנפשי והן המומחה בתחום הכירורגי פלסטי, שבעדותו בבית המשפט, אף התבטא בצורה קשה ואמר: "הצלקת היא לא ברמת העור, אלא העור נתלש ונמעך בתאונה, הצלקות נמצאות בשכבה יותר עמוקה ולכן הצלקות עמוקות ושקועות. לא מדובר כאן בצלקת בודדת, אלא כל מערך הצלקות הוא עמוק", אמר המומחה בתחום הכירורגי פלסטי והוסיף שהיתה פגיעה גם בשרירים, נעשתה הטרייה והשילוב של השתלות עור על שרירים או גידים שהורידה את היכולת המכנית של הברכיים להתנועע. "יש הידבקויות בין השרירים . השרירים נעים באיזה שרוול וזה נהרס ונעשתה השתלת עור על השרירים עצמם ולכן הגמישות שלהם בתנועה ירד, ולכן הילד יהיה חייב בלבישה של גרביים אלסטיות ואף צריך לפעמים לעבור טיפולים בשל הנפיחות הזו כמו עיסויים מיוחדים".

במהלך העדות של המומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית, אמרה השופטת יעקובוביץ: "החורבן ברגליים הוא כזה שאני לא יכולה לבטא אותו בצלקות אסתטיות, גם אם הן תפקודיות, זה משהוא הרבה יותר נרחב", והמומחה אישר ואמר: "לא יכולתי להגדיר את זה טוב יותר"

בסופו של דבר, לאחר מו"מ ארוך בין עורך הדין ישראל ויינברג עם עורכי הדין של חברת הביטוח איילון שייצגו את בעל המשאית, הושגה פשרה, על פיה ישולם לתובעים סכום פיצויים כולל שכר טרחה של שלושה מיליון ושלוש מאות ושבעים ותשעה אלף שקלים והשופטת יעקובוביץ, כאמור אישרה את הסכם הפשרה ונתנה לו תוקף של פסק דין.

תביעת פיצויים תאונת דרכים נכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד