י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדיון בוועדה > צפו

המשטרה התנגדה להימנע מעימותים עם ילדים - אשר התעקש

הסעיף שהכניס חה"כ יעקב אשר בחוק הקורונה הגדול בעקבות אלימות שוטרים - במרכזו של ויכוח נוקב עם המשטרה שדרשה למחוק את הסעיף • אשר: "יש לי מילים טובות על השינוי בהתנהלות המשטרה, אבל הסעיף חייב להישאר" • צפו

המשטרה התנגדה להימנע מעימותים עם ילדים - אשר התעקש
בכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקע מקרה בסי גטר, התנהל היום (שלישי) וויכוח נוקב בדיוני חוק הקורונה הגדול בוועדת חוקה, בין היו"ר ח"כ יעקב אשר לנציגי המשטרה, על רקע הסעיף שהכניס ח"כ אשר בחוק בעניין האכיפה, לחייב את המשטרה בחוק להימנע מעימות עם קטינים ואנשים עם מוגבלויות, ולהתמקד בדרכים לצמצם עימות עם אוכלוסיה.

נציגת המשטרה התנגדה נחרצות לנוסח שדרש ח"כ אשר. "צריך לייצר סמכות לפזר התקהלות בכוח", טענה בדיון, "לקבוע בחקיקה שסמכות השימוש בכוח תוגבל להנחיות החקיקה זה צעד חריג שאינו קיים במקרים אחרים בהם נעשה שימוש בכוח".

עוד אמרה נציגת המשטרה: "ברור שיהיו הנחיות ודגשים מיוחדים. אבל מדיניות אכיפה לא קובעים מתוך שיקולים של למנוע עימות. זה מסר מאוד בעייתי לשוטרים. המשמעות של ההימנעות היא שהמשטרה לא צריכה לבצע אכיפה. אפשר לכתוב "מדיניות אכיפה מדתית". אפשר להשאיר את מניעת הטלת הקנס. אבל המשטרה מתנגדת לנוסח של צמצום העימות".

אלא שהיו"ר ח"כ יעקב אשר התעקש והבהיר: "אמנם יש לי מלים טובות לומר על המשטרה שהפנימה את מסקנות הדיון בוועדת החוקה לחייב שיקול דעת לפני קנס, יש ירידה משמעותית בכמות התלונות המגיעות ללשכתי בנושא, גם כמות הקנסות יורדת, אבל צריך שיהיה בחוק סעיף שמחייב ברמת מדיניות, שתהיה קריאת כיוון".

ח"כ אשר הוסיף: "הדבר החשוב הוא שהאכיפה תיעשה בשיקול דעת. אם תרצו אפשר לאזן את הנוסח ולכתוב 'בשים לב לצורך בצמצום העימות עם האוכלוסייה מבלי לפגוע בהרתעה', אבל הסעיף חייב להישאר בחוק".

כזכור, לפני שלושה שבועות פורסם התיעוד שעורר סערת ענק בציבור החרדי ובכלל, שבו הילדה בסי גטר פורצת בבכי מול שני שוטרים ש"תפסו" אותה ללא מסיכה. הילדה טענה שהורידה את המסיכה לרגע רק כדי לשתות כוס ברד והתיעוד עורר שיח נוקב נגד התנהלות השוטרים בעניין קנס המסיכות.

בעקבות כך קיימה וועדת החוקה דיון מיוחד בנושא התנהלות המשטרה באכיפת חוקי הקורונה, ובסיכומו שלח ח"כ אשר מסמך סיכום לשר לבט"פ אמיר אוחנה ולמ"מ המפכ"ל מוטי כהן, כשהדרישות העיקריות היו: הקמת צוות תיאום במשטרה שימונו בו בכירים בדימוס מהציבור החרדי, והטמעת הסעיף המחייב הסברה והרתעה לפני אכיפה כך שיחלחל עד אחרון השוטרים בשטח.

תקיפת קטינים אלימות שוטרים אכיפת המשטרה יעקב אשר ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד