י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לפחות לא יושבת שבעה"

הבוקר: דיון בערעורם של העצורים מהקטטה בשומרון

ביום שני השבוע עצרה המשטרה לחקירה שלושה צעירים תושבי איזור בנימין שהיו מעורבים בקטטה לפני כשבועיים במהלכה נפצעו שני פלסטינים מירי • הבוקר (ד') ידון בית המשפט בערר שהוגש לשחררם • ארגון חוננו "המשטרה מגבה את הטרור הערבי"

הבוקר: דיון בערעורם של העצורים מהקטטה בשומרון
הצעירים שנפצעו בעימותים צילום: מועצה אזורית שומרון

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, ידון הבוקר (רביעי) בשעה 9:30 בערר אותו הגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו בדרישה לשחרר באופן מידי את הצעירים שנעצרו בחשד שהיו מעורבים בקטטה ההמונית שהתרחשה לפני כשבועיים סמוך למעלה שומרון, בה נפצעו מירי שני פלסטינים. לטענת עורך דין קידר, הצעירים נאלצו לגן על חייהם במהלך לינץ' של מאות ערבים.

בערעור, פרט עו"ד קידר את השתלשלות האירוע: "מיד לאחר שהבינו העוררים כי הם עומדים בפני התקפה, החליטו לסגת מהמקום תוך שהם מודיעים ומזעיקים את גורמי הבטחון. בצר להם, הערבים חסמו את נתיב נסיגתם של העוררים אשר מצאו עצמם בתווך באופן בו הם חשופים לגורלם. העוררים ירדו מהרכב, כאשר חלק מהם ביקש לנסות להרגיע בדרכי שלום"

"ואולם", מוסיף עורך דין קידר, "עם הגיעם למקום החלה קטטה המונית בה עשרות, אם לא למעלה מכך תוקפים את המבקשים, פיזית וכן באמצעות זריקות אבנים ונשק קר. חלק מהעוררים אשר אחזו בנשק ברישיון נאלצו לירות מספר מועט של כדורים לאוויר, דבר שלא הרגיע את התוקפים המשולהבים. בשלב מסויים ניגש אחד הערבים ונטל מקוש גדול מטרקטור והניף אותו לעבר אחד העוררים אשר היה בצמוד לו, ולא ראה את המתרחש והסכנה אורבת לפתחו, או אז אחד המבקשים ירה באותו מחבל, הציל את חיי חברו שרק בנס לא מצא את מותו בארוע." נכתב בערר.

הצעירים שנפצעו בעימות\\צילום: מועצה אזורית שומרון

בנוסף נכתב כי "מיד לאחר ירי זה נסו המבקשים במהירות תוך שהם נוטלים את אותו מקוש, והגיעו אל מחוץ לשטח כאשר הם חבולים ומדממים לרבות חבלות ראש וכן פציעות בשל נשיכות הכלבים שלהם עצמם אשר ככל הנראה זריקות האבנים והירי בלבלו אותם".

"המדובר באירוע קשה שהסתיים בנס", מוסיף עורך הדין, "ונכחו בו המבקשים צעירים ללא עבר פלילי לרבות קטינים אשר חוו חוויה קשה ביותר. העוררים פונו לבית החולים שם נקבע כי עליהם לנוח ולחלקם ניתן טיפול תרופתי."

כפי שדווח אתמול (שלישי), ב'בחדרי חרדים', ביום שני עצרה המשטרה לחקירה שלושה צעירים תושבי אזור בנימין, שהיו מעורבים בקטטה שהתרחשה לפני כשבועיים סמוך למעלה שומרון, בה היו מעורבים מספר צעירים יהודים ופלסטינים השלושה חשודים בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות. במשטרה טוענים, כי במהלך הקטטה התבצע שימוש בירי מנשק שגרם לפציעתם של פלסטיני וערבי תושב כפר ברא.

כזכור, כוחות רבים של משטרה וצבא הוזעקו ביום ראשון לפני כשבועיים סמוך למעלה שומרון, בעקבות דיווח על חיכוך בין מספר מתיישבים לפלסטינים. במהלך העימותים נפצעו ארבעה מתנחלים שפונו באורח קל על ידי מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא.

מעצרם של החשודים הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה. מעצרו של אחד החשודים הוארך עד ליום 26.7.2020 ומעצרם של שניים נוספים הוארך עד ליום 23.7.2020.

אלא שמשפחות המתנחלים שנעצרו, טוענות כי הם אלו שהותקפו על ידי הפלסטינים, והשתמשו בנשק לצורך הגנה בלבד. בארגון חוננו תוקפים את התנהלות המשטרה: "מגבה את הטרור הערבי"

בארגון חוננו מציינים, כי כבר לאחר האירוע נחקרו כל החקלאיים היהודים במשטרה ומסרו את גרסתם, ולאחר חקירתם שוחררו. בדיון בבית המשפט פנתה אמו של אחד העצורים לשופטת אופיר כתבי-ריבלין: "אני מרגישה זכות להיות כאן ולשבת ליד דניאל ולא שמשטרת ישראל תבוא לנחם אותי. כאשר המתלונן לא נחקר אפילו, אני כאן בזכות. אני רוצה להודות למשפחה שהצילה את הילד שלי ושבזכותה הילד שלי חי. בתור אמא אין לי אלא להודות שדניאל הצליח להימלט יחד עם הנערים שהיו שם, ופתאום הגיעה לי הידיעה ואני מברכת שאני לא יושבת שבעה, ואני יושבת לידו ויש לי ילד בחיים, האם צריך מקרה של מוות ושאני אהיה עוד אחת מהרשימה?."

העצורים תושבי היישובים נוף איילון, טלמון ודולב, אחד מהם נשוי ואב ל-5 ילדים. כולם בוגרי צבא, חלקם בוגרי סיירות מובחרות ללא עבר פלילי.

בדיון ייצג את החקלאיים עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, עו"ד קידר הגיש לפני זמן קצר ערר לבימ"ש המחוזי על הארכת מעצרם של החקלאיים. בחוננו תקפו בחריפות את המעצר "משטרת ימ"ר ש"י מגבה את הטרור הערבי. אנו עומדים היום עם פה פעור נוכח החרפה שמובילים לנגד עינינו ימ"ר ש"י. צעירים יהודים בוגרי צבא שומרים על שטח בבעלות יהודית, מוצאים את עצמם מול נסיון לינץ' של המוני פורעים, מגיבים בצורה הכי מתבקשת ומאז חווים התעללות של ממש מצד המשטרה שאמורה להגן עליהם. היום יותר מתמיד רואים כיצד ימ"ר ש"י מגבה ומעודד את האלימות וההסתה הפלסטינית. בושה וחרפה."

שומרון קטטה הכאת פלסטינים משטרת ישראל ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד