י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האיומים על נתניהו

ראש השב"כ במכתב לפוליטיקאים: "הימנעו משיח מתלהם"

השר דרעי שיגר בשבוע שעבר מכתב לראש השב"כ בו הביע את דאגתו מהאיומים בתקופה האחרונה כנגד ראש הממשלה נתניהו • במענה לפנייתו קורא ראש השב"כ לפוליטיקאים כי לצד האחריות על הארגון מוטלת אחריות גם על כתפי נבחרי הציבור להימנע משיח מתלהם

ראש השב"כ במכתב לפוליטיקאים: "הימנעו משיח מתלהם"
נתניהו מוקף מאבטחים צילום: Alex Kolomoisky/POOL

לאחר שדרעי הביע דאגה מההסתה נגד רה"מ - ארגמן עונה. "התלהמות עלולה להוביל למתן לגיטימציה לאלימות". ומבהיר: "מעניקים אבטחה מיטבית לנתניהו".

ראש השב"כ נדב ארגמן השיב למכתבו של השר אריה דרעי, שהביע דאגה על ההסתה המשתוללת נגד ראש הממשלה. ארגמן אומר כי השב"כ עושה את כל מה שהוא יכול בהגנה על ראש הממשלה ומוסיף מסר חשוב על האחריות של נבחרי הציבור להימנע משיח מתלהם, שלדבריו עלול להתפרש כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה.

כפי שפורסם ב"ישראל היום", השר אריה דרעי פנה במכתב לראש השב"כ והביע את דאגתו מהאווירה הקשה והאיומים המפורשים לפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו. דרעי אף ציין את הימים שלפני רצח רבין ואמר כי "לא נוכל לומר שוב, ידינו לא שפכו את הדם הזה".

ראש השב"כ הגיב למכתב של דרעי במכתב משלו וכתב: "השירות הביטחון (השב"כ), ער לדברים הנאמרים ונכתבים, שעל פניהם נושאים בחובם הסתה לאלימות כלפי סמלי שלטון המאובטחים על ידי השירות, תוך שאלה מטופלים בעיקרם על ידי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בהתאם להוראות החוק".

לדברי ארגמן: "שב"כ מקיים כל העת הערכות מצב שנועדו להעריך את רמת האיום והסיכון לסמלי השלטון המאובטחים על ידו, ובהתאם קובע את מעני האבטחה".

הוא כותב כי הוא מודה לדרעי על הפנייה ומדגיש כי: "הארגון עושה כל שלאל־ידו על מנת לקיים את המשימה שהוטלה עליו בדין ולהעניק אבטחה מיטבית לראש הממשלה".

ארגמן מוסיף מסר ערכי מוסרי המתאים לימים אלה ופונה לנבחרי הציבור, לדבריו: "לצד האחריות המוטלת על כתפי גורמי האבטחה והסיכול של השירות, סבור אני כי גם על כתפי נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מוטלת האחריות, גם בעיתות של פולמוס אידיאולוגי וחילוקי דעות פוליטיים, להימנע משיח מתלהם שעלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בודדים כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה ובלתי חוקית שעשויה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

אבטחה שב"כ נדב ארגמן ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד