ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
האזינו להקלטה

חוסר תיאום משווע: במוקד 'קול הבריאות' לא מעודכנים לגבי הנוהל החדש

בעוד משרד הבריאות מפרסם הבוקר הנחיה האומרת שאפשר לצאת מהבידוד ללא בדיקה, במוקד 'קול הבריאות' של המשרד נראה שלא מעודכנים ושם מנחים את המתקשרים להמתין לבדיקה • ומה ההשלכות על מלוניות הקורונה?

חוסר תיאום משווע: במוקד 'קול הבריאות' לא מעודכנים לגבי הנוהל החדש
בדיקת קורונה בערב הצום צילום: פלאש 90

ההנחיה הדרמטית לא יורדת לשטח, ושוב מתברר חוסר התיאום (או חוסר היכולת) של משרד הבריאות: רק הבוקר הודיע משרד הבריאות כי חולים שהיו מאומתים וללא תסמינים, יכולים לצאת מהבידוד לאחר עשרה ימים גם אם לא עברו 'שתי תוצאות שליליות'. ההנחיה הזו, שנוגעת בעיקר לאלו שנכנסו לבידוד ולא חלו אלא רק שהו בקרבת חולה מאמת, גרמה להתרגשות רבה בקרב החולים והמבודדים שעד כה מצאו את עצמם כלואים בבית בלי יכולת להשתחרר, עד לקבלת תוצאה שנייה שלילית.

אך למרות שההנחיה פורסמה באופן רשמית כשהיא חתומה בידי ראש שירתי בריאות הציבור הפרופ' סיגל סדצקי, מפניות שקיבלנו עולה שבמשרד הבריאות לא מעודכנים לגבי הנוהל החדש. פונים שהתקשרו למוקד 'קול הבריאות' הופתעו לשמוע שאין שינוי בהנחיות, וכי עליהם להישאר בבית ולא לצאת, כאשר הקנס, במקרה שיצאו ויתפסו, עומד כזכור על 5,000 ₪.

עם זאת, דווקא במלוניות הקורונה, שם שוהות בימים אלו מאות משפחות חרדיות, בעיקר מביתר, ירושלים ובני ברק, התקבלה הבשורה בשמחה ושם מדווחים כבר כי בחלק מקופות החולים בהן הם חברים נאמר להם שעליהם להתכונן לארוז מזוודות. ההנחיה החדשה צפויה לדלל את השוהים במלוניות, ולגרום במקביל עליה במספר המחלימים שצפוי לזנק בימים הקרובים, וזאת לאחר שלא יהיה צורך בתוצאה שלילית בכדי להיחשב כ'מחלים'.

מי שעוד נושם לרווחה הם עובדי המעבדות ומערך הבדיקות של קופות החולים. עד כה הם היו עסוקים בבדיקה של חולים שהיה ברור כי החלימו, אך משום מה המשיכו לספק דגימות שנחשבו 'שליליות' (ככל הנראה, רק לפי הודעת מרכז הבקרה והמחלות של ארה"ב, בעקבות 'שאריות' שנותרות בלוע גם שבועות אחרי ההחלמה). החל מעכשיו, הם יוכלו להתחיל ולהתמקד בעיקר בקרב אלו שאכן יחשבו למאומתים.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד