ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
במשרד הבריאות נערכים

שיא חדש: קרוב ל-2,000 חולי קורונה ביממה

שיא שלילי בהתפשטות הקורונה: קרוב ל-2,000 מאובחנים בתוך יממה • מספר הנפטרים עלה ל-430 לאחר ש-2 חולים נוספים נפטרו ביממה האחרונה • במשרד הבריאות נערכים להחמרה, ושם מזהירים כי "אם לא ינקטו צעדים – אנו עשויים להגיע למצב שבו מצאו את עצמן מדינות באירופה בימי הגל הראשון"

שיא חדש: קרוב ל-2,000 חולי קורונה ביממה
פינוי חולה קורונה בצפת צילום: David Cohen/Flash90

שיא שלילי בהתפשטות הקורונה בישראל: 1,975 חולי קורונה אובחנו אתמול (שלישי), שיא שלילי חדש שנשבר - כך עולה מנתוני משרד בריאות המתפרסמים הערב (רביעי). נכון לשעה זו ישנם 55,695 מאומתים מפרוץ המגפה כש-32,060 הינם חולים פעילים. 273 חולים שמצבם מוגדר קשה. 78 מונשמים, ירידה של 3 אנשים מאתמול. 430 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה, 2 נוספים מחצות.

בתוך כך, במשרד הבריאות נערכים להחמרה, ושם מזהירים כי "אם לא ינקטו צעדים – אנו עשויים להגיע למצב שבו מצאו את עצמן מדינות באירופה בימי הגל הראשון". עמדת המשרד היא כי יש לנקוט בצעדים מהירים, ובהם סגר כללי, לפני שנתמודד עם מצב שבו יהיו בישראל 1,000 חולים קשים.

המשרד הציג השבוע בישיבת שרים אצל ראש הממשלה תחזית לפיה "בתוך 20 יום עד שלושה שבועות ייתכן שיהיו כאלף חולי קורונה במצב קשה". מחר (חמישי) אמורה להתכנס ישיבה נוספת בהרכב הזה ושוב תעלה לדיון האפשרות להטלת סגר כללי, אם כי לפי התנהלות וועדת הקורונה בכנסת, שעד כה שמה ללעג ולקלס את החלטות הממשלה, לא ברור כיצד יהיה ניתן לנקוט וליישם את הצעדים עליהם יוחלט.

לפי הדיווח בחדשות ערוץ 12, הציג המשרד תחזית אימים שמבוססת על הערכת מצב של מרכז המידע הלאומי, גוף שפועל במסגרת אמ"ן ובשיתוף המל"ל. לפי הדיווח, העמדה שהציג משרד הבריאות אומרת כי "מערכת הבריאות בנויה לעבודה נוחה במחלקות הקורונה רק עד 750 חולים במצב קשה, תוך התחשבות בציוד המתאים לטיפול, רובוטיקה, חליפות המיגון לצוות הרפואי, אמצעי הצפייה מרחוק במאושפזים, הטיפולים המיוחדים – וכל זאת מבלי שהמערכת נכנסת לאי ספיקה". לדברי המשרד, כאשר מספר החולים יזנק ויגיע ל1,000, אנו צפויים לראות קריסה של מערך הבריאות.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד