ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
אין סמכויות ואין אישור

עד חצות: האולטימטום של הפרויקטור המיועד

פרופ' גבי ברבש אמור היה להתמנות ל'פרוייקטור הקורונה' אך עד לרגע זה מתנהל ויכוח לגבי סמכויותיו. כעת הודיע: אם עד חצות אין סמכויות ברורות – אסיר מועמדותי לתפקיד

עד חצות: האולטימטום של הפרויקטור המיועד
פרופ' גבי ברבש צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

כבר לפני יותר משבועיים הודיע שר הבריאות על מינוי 'פרוייקטור' מיוחד לקורונה, ועדיין התפקיד אינו מאוייש, וכתוצאה מכך משבר הבריאות הגדול ביותר אינו מנוהל: הערב הציב הפרופ' גבי ברבש שאמור היה להתמנות ל'פרויקטור' הקורונה אולטימטום והוא הודיע כי באם עד חצות לא יוגדרו סמכויותיו – הוא פורש ומסיר את מועמדותו לתפקיד.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע לפני כשבועיים כי החליט למנות מנהל מיוחד למאבק בנגיף הקורונה. בדברים, שנשא במסיבת עיתונאים במשרדו שבירושלים על רקע העלייה בתחלואה, הוא הסביר כי "תפקידו יהיה לתכלל את הנושא - החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף".

לאחר הודעתו של שר הבריאות נחשב ברבש למועמד המוביל לתפקיד, וזאת לאחר שאתמול הסיר האלוף אבועלפיה את התנגדותו וקודם לכן הודיע האלוף רוני נומה כי לא יתמודד על התפקיד. היום אמור היה ראש הממשלה להודיע על המינוי יחד עם שר הבריאות, אך כפי המדווח, ברבש הוא זה שהודיע כי לא יקח את התפקיד וזאת בשל המחלוקת על הגדרת סמכויותיו.

ככל הידוע, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מבקש להכפיף אליו את הפרויקטור, אך ברבש התנגד לכך והוא טוען כי לא ניתן לנהל את המשבר בכפיפות לשר הבריאות, אלא בכפיפות ישירה לרה"מ. במהלך היום קיימו נתניהו ואדלשטיין מגעים עם ברבש. גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, היה מעורב במאמצים לשרטט את גבולות הגזרה בין הפרויקטור לבין משרד הבריאות. אך מאחר ולא הושגה עדיין הכרעה, ברבש הציב הערב אולטימטום והודיע שאם לא תושג הסכמה בעניין מינויו וסמכויותיו עוד הלילה הוא יסיר את מועמדותו.

בעבר בשלל תפקידים בכירים במערכת הבריאות. בין היתר, הוא שימש כסגן מנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ולאחר מכן כיהן כמנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. ב-1996 כיהן ברבש כמנכ"ל משרד הבריאות, אך התפטר כעבור כמה שנים וחזר לנהל את איכילוב, תפקיד בו שימש עד שנת 2015. בנוסף, הוא שימש בעבר כיו"ר המרכז הלאומי להשתלות איברים, נמנה על צוות בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב וכיהן כמנכ"ל קרן רש"י.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד