י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתנער מאחריות?

מנדלבליט משיב לנתניהו: "כתב האישום - משיקולים ענייניים בלבד"

בעקבות המכתב ששלח עורך דינו של נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה, ובו תוקף את הסדר ניגוד העניינים שקבע מנדלבליט - משיב היועמ"ש במכתב משלו ודוחה את הטענות. "בהיעדר קביעה שיפוטית אחרת, יש לראות בחוות הדעת מטעמו של היועמ"ש מחייבת"

מנדלבליט משיב לנתניהו: "כתב האישום - משיקולים ענייניים בלבד"
בנימין נתניהו/אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש/תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שראש הממשלה נתניהו העביר היום (חמישי) בקשה, כי היועץ המשפטי לממשלה לא יעסוק בגיבוש הסדר ניגוד העניינים שלו, משיב כעת מנדלבליט במכתב משלו לעורך דינו של נתניהו יוסי כהן. "נשוב ונבהיר כי במצב הדברים הנוכחי, ובהיעדר קביעה שיפוטית המורה אחרת, יש לראות בטיוטת חוות הדעת שהועברה מטעמו של היועמ"ש מחייבת על כל המשתמע מכך", השיב מנדלבליט לנתניהו.

כאמור, במכתב שנשלח ליועמ"ש באמצעות עורך הדין יוסי כהן מוקדם יותר היום, נכתב כי "היועץ ומשנתו שמציעים את הסדר ניגוד העניינים מצויים בעצמם בניגוד עניינים חריף כאשר הם מבקשים לשתק היכולת של ראש הממשלה להגיב לדרשותיהם ולהוביל שינויים ביחס למעמדם". נתניהו ביקש כי הטיפול יעבור למבקר המדינה או לשופט בית משפט העליון לשעבר יעקב טירקל.

"ההגבלות שאתה מנסה להטיל על ראש הממשלה בשל העובדה שהיועצת המשפטית של משרד רה"מ עדה במשפטו מופרכות ושגויות. ככל שנוצר ניגוד עניינים עקב נסיבות אלה, הרי שהיועצת המשפטית צריכה לעבור לתפקיד אחר ולא ראש הממשלה שנבחר לתפקידו על ידי מיליוני אזרחים ועומד בפסגת הבחירה הדמוקרטית של הציבור", הוסיף כהן.

במכתב התשובה הוסיף היועץ המשפטי לממשלה, כי "כתב האישום נגד ראש הממשלה הוגש משיקולים ענייניים בלבד, לאחר תהליך ארוך וסדור שכלל בחינה של מלוא חומר הראיות, קיום שימוע בן 40 שעות לבאי-כוחו של ראש הממשלה, עיון ולימוד של מאות עמודי ההשגות ובחינת הדברים לעומקם".

אביחי מנדלבליט נתניהו ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד