י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעד ונגד ביבי

המחאות בסמוך למעון ראה"מ: חמישה נעצרו

מאות מוחים מימין ומשמאל בעד ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בסמיכות למעון ראה"מ בבלפור וכן בכיכר פריז בירושלים. עד כה לא נרשמו עימותים חריגים עם המשטרה ונעצרו חמישה

המחאות בסמוך למעון ראה"מ: חמישה נעצרו
מחאת השמאל צילום: ישי ירושלמי, VIP

כוחות משטרה גדולים מאבטחים גם הערב (חמישי) את הפגנת השמאל הנערכת באזור מעון ראש הממשלה ובכיכר פריז בבירה. עד כה, לא נרשמה אלימות חריגה בין המפגינים לשוטרים.

המחאות נמשכות גם כעת, וכוחות המשטרה שפועלים במקום עצרו לחקירה חמישה מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי ובחשד שמכרו משקאות אלכוהוליים בניגוד לחוק.

פרט למפגיני השמאל, הגיעו למקום עשרות פעילי ימין לתמוך בראש הממשלה. המפגינים קוראים קריאות בעד נתניהו ונגד מפגיני השמאל. מוקדם יותר התפתחה קטטה בין הצדדים אך כוחות המשטרה הפועלים במקום הפרידו בין הניצים.

מוקדם יותר הגיע מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן למקום בכדי לעמוד מקרוב אחר פעילות כוחות המשטרה. לאחר ששוחח עם המפקדים והשוטרים במקום אמר מ"מ המפכ"ל: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות קשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזה תקופה ממשוכת, כמעט מדי יום".

"מנגד", הוסיף מ"מ המפכ"ל, "שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר אלימות, ונדליזם או פגיעה בשוטרים ואזרחים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר למפגן אלימות והפרת חוק".

במשטרה קוראים למפגינים לנהוג בהתאם להוראות משרד הבריאות ולעטות מסיכות כנדרש. בנוסף, נמסר מהמשטרה כי היא ממשיכה לאפשר את חופש המחאה לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי.

מעון ראש הממשלה הפגנת מחאה הפגנת פעילי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד