י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מפגין נדקר בעוטף

המשטרה בכוחות מתוגברים: אלפים במחאות ברחבי הארץ

גם הערב, מתקיימות הפגנות המוניות במספר מוקדים ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה נתניהו והתנהלות הממשלה בצל הקורונה. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים על מנת למנוע איבוד שליטה וחסימת צירי תנועה. מפגין נדקר קל בעוטף עזה, מצבו קל

המשטרה בכוחות מתוגברים: אלפים במחאות ברחבי הארץ
מפגינים בבלפור צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אלפי מפגינים הגיעו גם הערב (מוצ"ש), לרחוב בלפור בירושלים מול מעון ראש הממשלה. המפגינים מניפים דגלים ושלטים נגד התנהלות הממשלה בתקופת משבר הקורונה והמצב הכלכלי. חלק מהמפגינים קוראים קריאות בגנותו של ראש הממשלה נתניהו וקוראים להתפטרותו. כוחות גדולים של משטרה נמצאים במקום ומנסים למנוע מהמפגינים לצאת בצעדה לחסום את צירי התנועה באזור.

בנוסף להפגנה הקבועה ברחוב בלפור בבירה, מתקיימות הפגנות במוקדים רבים ברחבי הארץ בין היתר בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, גם שם המשטרה, באמצעות מאות שוטרים, מאבטחת את המשתתפים ופועלת לשמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה, תוך מזעור ההפרעה והפגיעה בשגרת החיים של תושבי האזור. לראשונה, הגיעו רבים מהמפגינים נגד התנהלות הממשלה סמוך לביתם של משפחת נתניהו בקיסריה. 

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי השלימה את היערכותה לקראת המחאות המתוכננות להתקיים ברחבי הארץ. מאות שוטרים נפרסו במוקדים השונים וערוכים במספר מעגלי אבטחה וסדר לקראת המחאות הצפויות.

מפגן נגד הממשלה בתל אביב // צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במשטרה ציינו כי יפעלו לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק. לצד זאת, המשימות המרכזיות של השוטרים הן: לשמור על הסדר הציבורי, לשמור על שלום הציבור וביטחונו בתוך ההפגנות ומחוצה להן, לפעול נגד אלימות מכל סוג שהיא, לוודא את קיומן של התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם ככל שניתן ולהכווין את התנועה בהתאם לצורך.

במסגרת ההיערכות למחאות, המשטרה נערכה ואף קבעה תנאים לקיום המחאות באופן מוסדר, כך שישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה של ההוראות השונות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. יחד עם זאת נוכח העובדה שמספר מחאות בתקופה האחרונה זלגו להפרות סדר והתפרעויות אלימות, המשטרה נערכת עם כוחות ואמצעים גם לכך.

בתוך כך, מפגין במחאה שהתקיימה הערב בעוטף עזה, נדקר על ידי אדם שחלף במקום ונפצע קל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. ממארגני מחאת 'הדגלים השחורים' נמסר: "ההסתה של הנאשם מביאה לאלימות וגם תביא לרצח- אבל דבר אחד היא לא תעשה: לא נעצור עד שהמושחת יפנה את בית ראש הממשלה ויצעד לשם אדם הגון. נתניהו שלא עצר את ההסתה לרצח רבין מסית היום כנגד אזרחים, אנו יודעים מול מי אנו נאבקים- אנחנו ננצח".

הפגנה ראש הממשלה בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד