י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מוותיקי תושבי בני ברק

בד"ה: החסיד שדאג לסעודה שלישית הלך לעולמו

תושבי קרית ויז'ניץ בבני ברק נפרדו הבוקר מהחסיד רבי ישראל דבלינגר ז"ל שהיה קשור בלב ונפש לחצרות 'שומרי אמונים' ו'ויז'ניץ' ולאדמו"רים בהיותו מארגן מידי שבת את המטעמים בסעודה שלישית 

בד"ה: החסיד שדאג לסעודה שלישית הלך לעולמו
הרה"ח רבי ישראל דבלינגר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים בית רבקה בפתח תקווה נפטר הבוקר הרה"ח רבי ישראל דבלינגר ז"ל מוותיקי תושבי העיר בני ברק, מזקני חסידי שומרי אמונים ומקושר לחצר הקודש ויז'ניץ והוא בן 85 בפטירתו. 

הרה"ח ר' ישראל ז"ל נולד ברומניה ב' שבט תרצ"ה לאביו רבי אריה דב דבלינגר ז"ל מוותיקי מושב קוממיות ולאמו מרת הניה ע"ה.

היה חסיד שומרי אמונים ודבק בלב ונפש באדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל, בהיותו תושב קרית ויז'ניץ בבני ברק כל חייו היה מקושר לאדמו"רים לבית ויז'ניץ, הרבי בעל ה'אמרי חיים' הרבי בעל ה'ישועות משה' זצ"ל ואל יבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ.

מכריו מספרים בערגה שבכל כינוס שהתקיים בביהמ"ד הגדול של חסידות ויז'ניץ בקריה אם זה נגד פגעי הטכנולוגיה או בעבור חיזוק ימי השובבי"ם, רבי ישראל היה הראשון שמגיע לבית המדרש לתפוס מקום טוב, לפליאת החסידים ששאלוהו הרי אנו יודעים שהכינוס לא מכוון אליך, ענה להם אני חייל 'אם הרבי קורא מתייצבים' הרבי מזמין את הקהל לאסיפה, אני כאן. 

רבי ישראל ז"ל היה ידוע במיוחד כיהודי ירא שמים, ושימש כסמל וכדמות בעיני כל רואיו והיה איש חברא קדישא. את חוק לימודיו קבע בבית המדרש 'חזון נחום' בקרית ויז'ניץ, שם שקד על התורה במהלך רוב שעות היממה. והיה מחשובי מתפללי בית המדרש קאמרנא וחליסה בעיר.

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי דמותו תישאר חקוקה באהבה אצל תושבי הקריה כאשר המנוח ז"ל היה עומד ומשמש את הקהל בסעודה שלישית והיה מחלק באהבה ע"פ סדר מיחד מיני מטעמים וסלטים לחסידים, והיה משקיע בזה את כל ליבו למען יערב לחסידים. ילדי הקריה יתגעגעו עד למאוד לדמותו המאירה בכל ליל שבת קודש כשהיה מחלק להם מיני ממתקים שונים באם יענו 'אמן יהא שמיה רבא' בקול רם.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו.

הלווייתו הבוקר בשעה 10:00 מביתו ברחוב אהבת שלום 4 בבני ברק דרך בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ אל בית החיים סגולה פתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ישראל דבלינגר חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד