י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש במדינה המבודדת

חולה קורונה נכנס למדינה: צפון קוריאה הכריזה על מצב חירום

על פי המשטר בצפון קוריאה, זוהה מקרה ראשון של אדם הנושא את נגיף הקורונה. על פי הדיווח מדובר באדם שערק לדרום לפני כשלוש שנים וחזר. בעקבות כך הכריזו במדינה המבודדת על מצב חירום

חולה קורונה נכנס למדינה: צפון קוריאה הכריזה על מצב חירום
אזרחים בצפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

צפון קוריאה הכריזה על מצב חירום במדינה, לאחר שזוהה מקרה ראשון של אדם הנושא את נגיף הקורונה. אם המקרה ימצא נכון, זהו המקרה הראשון שאושר רשמית על ידי הרשויות בצפון קוריאה, שהודיעו כי עד כה במדינה אין מקרים של המחלה.

על פי הדיווח ב-KCNA, אדם שערק לדרום קוריאה לפני שלוש שנים חזר דרך מעבר הגבול המבוצר המחלק את שתי הקוריאות עם תסמינים שהצביעו על קורונה.

"אירוע חירום התרחש בעיר קייסונג, שם אדם שברח לדרום לפני שלוש שנים, אדם שעל פי החשד נדבק בנגיף חזר ב-19 ביולי לאחר שחצה את קו הגבול באופן בלתי חוקי", כך דווח ב-KCNA. לא צויין אם האדם נבדק, אך נכתב כי "תוצאה לא וודאית נעשתה בכמה בדיקות רפואיות, מה שגרם לפקידים להשאיר את האדם בהסגר ולחקור כל מי שהוא עשוי היה להיות בקשר איתו."

"בכדי להתמודד עם המצב המסוכן שעלול להוביל לאסון קטלני והרסני", כינס מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, את ישיבת החירום בשבת "בכדי לאמץ מערכת חירום מקסימלית ולוודא בדיקות מהשורה הראשונה לגבי המגיפה." דווח ב-KCNA.

למרות אמצעי מניעה קפדניים "אפשר לומר כי הנגיף האכזרי נכנס למדינה", אמר קים. על פי KCNA, וכי הממשלה נקטה ב"צעדים מקדימים לחסום לחלוטין את העיר קייסונג ב -24 ביולי.

 

קורונה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד