י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מרום מעמדו ותפקידו

יו"ר הכנסת נגד מנדלבליט: "ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת"

"דווקא כאשר אנו זקוקים לנחישות מצד רשויות אכיפת החוק, אנו נתקלים בהיעדר תגובה של ממש מצדן ובכלל זה מצד היועץ המשפטי לממשלה. ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת", כך יו"ר הכנסת במתקפה נגד היועמ"ש

יו"ר הכנסת נגד מנדלבליט: "ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת"
אביחי מנדלבליט/יריב לוין צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אחרי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, גם יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין מתייחס לאירועים האחרונים ותוקף את היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט שלדבריו לא עושה די נוכח ההסתה המשתוללת ברחובות הקוראות לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ימים אלו אינם פשוטים לכולנו, ולכן דווקא עכשיו נדרשות מאיתנו נחישות ואחריות, כדי למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה", כותב הערב יו"ר הכנסת - אחת הדמויות הנחשבות במדינה כראש בית הנבחרים וכממלא מקום נשיא המדינה.

"ראינו איך ההתרחשויות מנוצלות לביזוי סמלי המדינה, לאיומים קשים ברצח ולהסתה חסרת תקדים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו, להתפרעויות אלימות, למקרים של תקיפת המפגינים עצמם על ידי קיצונים ולהתקהלויות המתעלמות במכוון מהוראות משרד הבריאות, הוראות שנועדו למנוע התפרצות רחבה עוד יותר של הקורונה".

"לצערי", כותב ח"כ יריב לוין בפייסבוק, "דווקא כאשר אנו זקוקים לנחישות מצד רשויות אכיפת החוק, אנו נתקלים בהיעדר תגובה של ממש מצדן ובכלל זה מצד היועץ המשפטי לממשלה. ראוי היה שרשויות התביעה ינהגו כפי שנוהגים השוטרים בשטח, שהינם היחידים שעומדים בנחישות אל מול ההפגנות האלימות. ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת, וביזוי סמל המנורה אל מול הכנסת אסור שייעטף בסיסמאות ריקות על חופש הביטוי כביכול".

לדבריו: "האכיפה הבררנית זוקפת שוב את ראשה המכוער, והפעם זה על חשבון הבריאות והבטחון האישי של כל אחת ואחד מאתנו. נגיף השנאה והאלימות מסוכן לא פחות מנגיף הקורונה. על כן, זוהי שעת מבחן לכל רשויות אכיפת החוק. עליהן להפסיק את החידלון ולפעול בעוצמה כדי להגן על כלל אזרחי ישראל". כך יריב לוין.

דבריו של יו"ר הכנסת באים, כשבועיים אחרי מכתב ששיגר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו דרש להתייחס במלוא הרצינות לנושא האיומים על חיי ראש הממשלה ומשפחתו.

אוחנה הלין על המכתב שהשיב לו היועץ המשפטי לממשלה בעקבות ההסתה נגד נתניהו ובני משפחתו: "ממכתבך הזחוח, עולה כי אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו".

במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה כתב אוחנה, כי "נדמה בעת האחרונה שאתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, בבחינת 'או אני או הוא', כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות (דוגמת התערבותך למניעת אפשרותו של רה"מ לקבל מימון להוצאות המשפט שכפית עליו – כשאתה בניגוד עניינים מובנה בהיותך המאשים והתובע המבקש להביא להרשעתו)".

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט השיב לו במכתב, בו תקף בחזרה: "קיבלתי את מכתבך, אשר הופץ לכלי התקשורת ביום שישי האחרון, בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגיפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות. למרבה הצער, המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק".

 

אביחי מנדלבליט איום ברצח יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד