כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צפו ברגע הפיצוץ

באמצעות בלונים: מטען שוגר מעזה לישראל ונוטרל

מחבלים מעזה שיגרו הבוקר מטען חבלה המחובר לבלוני תבערה אל עבר אחד היישובים בעוטף עזה. חקלאים שיצאו לעבודתם גילו את המטען ובנס האירוע הסתיים ללא נפגעים • צפו ברגע הפיצוץ

באמצעות בלונים: מטען שוגר מעזה לישראל ונוטרל
הבלון ששוגר מעזה צילום: דוברות המשטרה

לאחר תקופה ארוכה של שקט מתוח בגבול הדרומי, חקלאים שיצאו הבוקר (שני) לעבודתם בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול, זיהו חפץ שעורר את חשדם, המחובר לצרור בלוני תבערה שככל הנראה שוגר משטח רצועת עזה לישראל. בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים.

שוטרים וחבלן משטרה הוזעקו למקום הדיווח על מנת לבצע טיפול בחפץ החשוד. מבדיקת החבלן עלה כי מדובר במטען חבלה והוא נוטרל. במשטרה שבים ופונים לציבור, כי בכל מקרה מעורר חשד יש לפנות למוקד 100 ולהשאיר הטיפול בידי כוחות המשטרה המיומנים בכך.

 

האירוע מגיע כשברקע המתיחות בגבול הצפון, בעקבות חשש מתגובת חיזבאללה על הרג פעיל הארגון בסוריה בשבוע שעבר, המיוחס לישראל.

במערכת הביטחון הגיעו להבנה כי חיזבאללה יוציא פיגוע בכל מחיר, אך המטרה העליונה בצה"ל היא למנוע פגיעה בחיילים, דבר שיוביל בוודאות להסלמה בצפון, או לכל הפחות לכמה ימי קרב. בישראל מנסים באמצעות איומים להעביר מסר לארגון חיזבאללה, כי כל פגיעה באזרחים או חיילים ישראלים, תגרור תגובה משמעותית שתסב נזק ממשי לארגון.

הערכות שהועלו אמש, כי ארגון חיזבאללה כבר הוציא אל הפועל פיגוע נגד מטרה צבאית בישראל בעקבות מותו של פעיל הארגון שמיוחס לישראל, ופעיליו נעים כעת על הגבול הלבנוני במטרה לצוד מטרה צבאית ישראלית. מנגד, בכיר בארגון שהתראיין אמש לתקשורת הלבנונית סירב להתייחס לעצם הפעולה שיבצע חיזבאללה. "הארגון החליט שלא להודיע מה יעשה בתגובה להרג מותו של פעיל הארגון בדמשק, עלי מוחסין. שישראל תחשוב מה שהיא רוצה. יש לחכות למה שיבוא", אמר אמש סגן מנהיג ארגון חיזבאללה, נעים קאסם.

בלוני תבערה מטען חבלה עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד