י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנשיא פונה למפגינים

ניסנקורן נגד אוחנה: "ניסיון לעקם את זכויות האזרח"

שר המשפטים ניסנקורן מתייחס היום להקלטה של השר אוחנה בה הוא נשמע פועל מול קציני משטרה במטרה להצר את צעדיהם של המפגינים מול ביתו של ראש הממשלה. "יש לוודא שלא מופעלים אמצעים אסורים, שיטור יתר או קנסות חריגים כלפי מפגינים". ריבלין: "לא תהיה שום סובלנות לאלימות ולהסתה"

ניסנקורן נגד אוחנה: "ניסיון לעקם את זכויות האזרח"
אבי ניסנקורן כיו"ר הוועדה המסדרת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתגובה למאמצי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לפעול לעצירת ההפגנות ברחוב בלפור כנגד ראש הממשלה - שר המשפטים יוצא להגנת המפגינים תוך דרישה לשמור על ההנחיות במהלך המחאות.

"בחוק הקורונה עמדנו על כך שזכות ההפגנה לא תיפגע. כך פועלת דמוקרטיה חזקה בשעת חירום" כתב השר אבי ניסנקורן היום (רביעי). שר המשפטים הגיב להקלטה שפורסמה אמש בה נשמע השר אמיר אוחנה פועל מול קציני משטרה במטרה להצר את צעדי המפגינים.

לדברי שר המשפטים ניסנקורן, "כל ניסיון לעקם את ההחלטה הזאת הוא ניסיון לעקם את זכויות האזרח. יש לוודא שלא מופעלים אמצעים אסורים, שיטור יתר או קנסות חריגים כלפי מפגינים".

השר ניסנקורן פונה אל המפגינים ומבקש מהם: "שמרו על מרחק חברתי ועל עטיית מסכה כל הזמן. אנחנו נדאג לשמור על זכותכם להפגין".

גם נשיא המדינה ריבלין התייחס להפגנות ובמהלך ביקור בעיר חיפה אמר: "אני רוצה לפנות לאזרחי ישראל ולכלל הציבור בישראל, על רקע המחאה ברחובות, והפרסומים הנלווים אליה. חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו" אומר ריבלין ומדגיש כי "זהו אחד מערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית שיקרה כל כך לכולנו. וכמובן, לצדו של חופש המחאה – האיסור על כל סוג של אלימות. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין".

נשיא המדינה מציין כי "אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות, ולהסתה. למפגינים אני פונה ואומר, אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון – אני קורא לכם, אנא, הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי, תיאום עם משטרת ישראל, וכבוד לסמלי מדינת ישראל".

אבי ניסנקורן אמיר אוחנה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד