י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
34 מקרים בעשור

ילד בן 4 נכנס לרכב נטוש ונמצא מת

שוב זה קורה והפעם לא שכחה ברכב. ילד בן ארבע שנכנס מעצמו לרכב נטוש שחנה בקרבת ביתו, נמצא כעבור שעות כשהוא במצב אנוש ולצוות הרפואי לא נותר אלא לקבוע את מותו | מכאן יוצאת קריאת ערנות להורים | בארגון 'בטרם' מזכירים כי 34 מקרים דומים התרחשו עד כה בעשור האחרון

ילד בן 4 נכנס לרכב נטוש ונמצא מת
הילד מוחמד חליל צילום: באדיבות המשפחה

מוחמד חליל, כבן ארבע נמצא בשעות הצהריים (שני) ברכב נטוש במושב פורדייס שבצפון כשהוא במצב אנוש. רק לאחר מספר שעות הבחינו בני משפחתו כי הוא איננו ולאחר בדיקה מצאו אותו ברכב הלוהט. חובשי 'איחוד הצלה' שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו.

חובש מד"א, בועז פוקס שהגיע לזירה וטיפל בילד, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה, בסמוך לרכב. סיפרו לנו שהוא חולץ מתוך רכב לאחר ששהה בו זמן ממושך. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, עם סימני מכת חום ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות. פינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים וקירור".

מוחמד עיסא רופא מתנדב ב'איחוד הצלה' סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו בילד ללא דופק ונשימה לאחר שלדברי עוברי אורח שהה ברכב זמן ממושך. ביצעתי בו פעולות ממושכות כולל מתן אדנרלין אך למרבה הצער נקבע מותו במרכז הרפואי הלל יפה בתום מאמצי ההחייאה".

הילד מוחמד חליל. (באדיבות המשפחה)

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו ברכב 881 ילדים. 34 מהמקרים הסתיימו במות הילד (כולל המקרה הנוכחי).

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים אומרת על הנתונים המצערים: "אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים ברכב. בתקופת הקורונה כשכולנו בסטרס והשגרה שלנו משתנה חדשות לבקרים, הסיכון לשכחה עולה. בימים חמים הטמפרטורה ברכב עשויה להגיע ל-70 מעלות בתוך דקות ספורות. מדובר בתנאים קיצוניים המשפיעים במהירות על ילדים צעירים ותינוקות. ככל שהטמפרטורה בחוץ גבוהה יותר, כך הסכנה גדלה".

"אנו מפצירים בהורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - אמצו הרגל מציל חיים. פתחו את הדלת האחורית בתום כל נסיעה, השאירו חפץ חיוני בספסל האחורי או התקשרו לבן או בת הזוג עם הגיעכם ליעד. בצאתכם מהרכב ודאו שהרכב נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

הרכב הנטוש בו נמצא הילד. צילום: דוברות המשטרה

שכחת ילדים ברכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד