י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאבטח נפצע

אימה באוקראינה: ניסה לפרוץ לבית הכנסת עם גרזן בידו • צפו

אימה באוקראינה: אדם זר ניסה לפרוץ לבית הכנסת כשגרזן בידו ולפגע במתפללים. המאבטח בכניסה נאבק בו והוציא מימנו את הגרזן תוך שהוא נפגע בראשו ובגופו. המשטרה מחפשת אחר החשוד • צפו

אימה באוקראינה: ניסה לפרוץ לבית הכנסת עם גרזן בידו • צפו
המצוד אחר התוקף צילום: jewish news

משטרת אוקראינה מחפשת אחר גבר שניסה לפרוץ עם גרזן לבית כנסת בעיר מריופול. מאבטח בית הכנסת ריצ'רד גולומזוב, הצליח להיאבק נגד התוקף ולהוציא ממנו את הגרזן, וספג פציעות בראשו, ידו נשברה, כך דווחה סוכנות הידיעות האוקראינית הרשמית UNIAN.

הרב מנחם מנדל כהן, רבה הראשי של דונייצק, שהה באותה העת בבית הכנסת יחד עם מספר אנשים הקהילה.

הרב כהן סיפר לאתרי חדשות מקומיים, כי הוא הצליח להימלט מהכניסה האחורית וצילם תמונה של התוקף כשברח. "השומר הזה פשוט גיבור, התוקף היה צעיר מהמאבטח ב-20 שנה, הקהילה שלנו ואני באופן אישי מביעים הכרת הטוב עמוקה ביותר לריצ'רד אנטוליביץ' גולומזוב על כך שהוא סיכן את חייו כדי להגן על כל מי שבבניין".

הגרזן עמו בוצעה התקיפה // צילום: jewish news

ג'ואל ליון, שגריר ישראל באוקראינה, אומר כי דיבר עם הרב ומביע תקווה כי הרשויות יגיעו במהירות לתוקף. האיש גם השליך חול, אשפה ושקיות צואה על בית הכנסת, כך על פי הדיווח באתר 'jewish news'.

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית התייחס לאירוע באוקראינה ואמר כי "ברוך השם שאיש לא נפגע מהאירוע שיכול היה להיגמר עם פצועים והרוגים. מה צריך עוד לקרות כדי שמנהיגי המדינות יעלו את הטיפול בנגיף האנטישמיות לראש סדר העדיפויות".

אנטישמיות אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד