י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממאה שערים להר יונה

פרסום ראשון • היסטוריה: ליצמן ביקר אצל הרבי מתולדות אברהם יצחק

חתיכת היסטוריה פנים חרדית: השר יעקב ליצמן האגודאי, נפגש היום באורח נדיר עם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק מחוגי הקנאים של 'העדה החרדית' במאה שערים. האדמו"ר שוהה למנוחה בעיר נוף הגליל בה ביקר היום השר ליצמן. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים על הפגישה הנדירה 

פרסום ראשון • היסטוריה: ליצמן ביקר אצל הרבי מתולדות אברהם יצחק
ליצמן עם הרבי מתולדות אברהם יצחק צילום: באדיבות המצלם

התמונה שמתפרסמת כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', תעורר את זעמם של הקנאים הקיצוניים באזור מאה שערים, בית שמש ואולי אף בארה"ב.

אמנם הפגישה המדוברת לא התקיימה במעונו הפרטי של האדמו"ר שהוכן בתוככי שכונת מאה שערים הירושלמית, אך עדיין, מדובר בהיסטוריה פנים חרדית של ממש.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מיהדות התורה, המשמש כיו"ר המפלגה, נפגש אחר הצהריים עם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק מחוגי הקנאים של 'העדה החרדית' במאה שערים.

האדמו"ר השוהה למנוחה בעיר נוף הגליל, בה מתפתחת שכונת הר יונה עם קהילה גדולה של חסידי הרבי. ליצמן עצמו ביקר במהלך היום בעיר ופגש את הרבי. 

מדובר כאמור בביקור היסטורי שבו שר בממשלת ישראל, שגם באגודת ישראל זה הרע במיעוטו, מתקבל אצל אדמו"ר קנאי מחוגי העדה החרדית במאה שערים ובהחלט מדובר בשינוי גדול. 

אחד הגורמים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "צריך להבין, מדובר בפגישה היסטורית לא פחות מאשר של האדמו"ר מויז'ניץ אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו שגם הפגישה ההיא לא התקבלה אצל הקנאים בצורה יפה, כאן מדובר בשר בכיר בממשלת ישראל של הציונים, שמתקבל אצל האדמו"ר ממאה שערים, זה לא דבר מובן. מילא היה מדובר בחבר כנסת שזה דבר פחות אך פה מדובר בשר בכיר סביב שולחן הממשלה שהוא חלק מהממשלה הציונית". 

קהילת חסידות תולדות אברהם יצחק מתפתחת בצעדי ענק בהר יונה לאחר שפרצו את גבולות החסידות מירושלים, בית שמש וביתר והגיע גם להר יונה שבנוף הגליל, היא נצרת עילית לשעבר. 

 

תולדות אברהם יצחק יעקב ליצמן הר יונה נוף הגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד