ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"נמצאים במצב נורא ואיום"

צפו: הגר"ש הסביר את סיבת טרחתו להגיע לציון האר"י

"אנחנו נמצאים במצב נורא ואיום, יש לנו צרות ואנחנו לא יכולים להפטר מהם... כי אי אפשר לארגן תפילת ציבור של מליונים כמו שחכם עובדיה היה עושה והיה מבטל גזירות", כך אמר הגר"ש בעדני שהפתיע את באי ציון האר"י בהגיעו לציון ביום ההילולא ממרומי גילו • צפו בדבריו

צפו: הגר"ש הסביר את סיבת טרחתו להגיע לציון האר"י
הגר"ש בעדני בקברי צדיקים בצפון צילום: שוקי לרר

מסע הקודש: זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני הגיע ביום שני השבוע לציונו של האר"י בבית העלמין העתיק בצפת, להעתיר בתפילה על כלל ישראל.

הטרחה העצומה של הגר"ש בעדני ממרום גילו לחצות את כל בית העלמין של צפת רגלית במסירות נפש של ממש, גרמה להתרגשות מיוחדת בציבור.

במהלך שהותו סמוך לציון האר"י ביקש הגר"ש בעדני לשאת דברים, בהם הסביר את סיבת טרחתו הגדולה.

"מורי ורבותי", פתח הגר"ש את דבריו המרגשים, "אנחנו באנו כאן לציון הקדוש הזה של אחד מגדולי עולם בכל הדורות, אחד שקידם את לימוד הקבלה יותר מכל מישהו אחר, אנחנו קוראים לו האר"י החי, ללמד אותנו שהוא החיה את הלימוד"

זקן מועצת החכמים המשיך ואמר לנוכחים שהתקבצו סביבו: "אנחנו נמצאים במצב נורא ואיום, למה נורא ואיום. יש לנו צרות ואנחנו לא יכולים להפטר מהם.. למה לא יכולים להפטר מהם, כי אי אפשר לארגן תפילת ציבור של מליונים כמו שחכם עובדיה היה עושה והיה מבטל גזירות. הגמרא אומרת שיש בעיה מתכנסים ומתפללים, אבל עכשיו אי אפשר לעשות את זה.. אנחנו תקועים באמצע..  לא יכולים לעשות כלום. אנחנו מקבלים את הצרות ולא יכולים להתפלל בהמון עם. זוהי צרה צרורה". זעק בכאב.

בסוף דבריו על ציון האר"י, ביקש הגר"ש להביא פתרון לכך: "אני רוצה לומר יש לי פתרון כאן בציון של האר"י החי, הוא זכה למילה האר"י החי, למה דווקא הוא זכה?, הרי כל חכם היה חי. אבל הוא החייה את הקבלה. עשה שיעורים, אבל יש עוד דבר, הוא זכה שהלך לעולמו ועדיין חי. מה ההוכחה לכך, כאשר עמד  להיפטר מן העולם, אמר לתלמידים שלו, אתם לוקחים אותי לבית העלמין לקבור, אל תשכחו לקחת אותי דרך מקווה. אבל אמר להם, אתם אל תכניסו אותי למקווה, אני אכנס לבד. אבל איך ייכנס, הוא נפטר. מה רואים מכאן שהיה חי. לכן קוראים לו האר"י החי".

הגר"ש בעדני הוסיף והסביר: "יש לנו רווח גדול שבאנו לכאן, אנחנו לא יכולים ללכת לצדיק תתפלל עלינו כי זה דורש אל המתים, אבל הוא חי, אנחנו יכולים לומר לו בפה מלא, בא תתפלל יחד איתנו כי אתה חי, אז אין כאן דורש אל המתים. באנו לכאן לביקור הזה, להזמין אותו, אנחנו לא יכולים להתפלל בהמון עם, אנחנו מבקשים שיבוא איתנו גם לתפילה בציבור קטן ויתפלל עלינו להצלת עם ישראל". ביקש הגר"ש והוסיף כי גאולת ישראל תלויה בתשובה. בדבריו שיבח את ארגון הידברות המוסרים נפשם לקירוב רחוקים בארץ ובעולם.

יצוין כי במסע נטלו חלק מקרוביו ראש הכולל הרה"ג משה אדיר, הרב צהל שרפי, ומקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן.

בסיום המסע הגיע הגר"ש לביתו של איש מירון הרב דוד חזן לסיום מסכת והילולת האר"י.

הגר''ש בעדני האר"י הקדוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד