י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות הקלטות אוחנה

היועמ"ש למ"מ המפכ"ל: "הפגנה - זכות יסוד במדינת ישראל"

"זכות ההפגנה היא זכות יסוד במדינת ישראל. כוחם של דברים אלו יפה גם בתקופה מורכבת של התמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה". כך קובע היועץ המשפטי "לממשלה" במכתב למ"מ מפכ"ל המשטרה, זאת ברקע הקלטת השר אוחנה שנחשפה בכאן 11

היועמ"ש למ"מ המפכ"ל: "הפגנה - זכות יסוד במדינת ישראל"
ההפגנה בשמגר צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

ברקע המחאות האלימות נגד נתניהו בצל משבר הקורונה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (שלישי) במכתב לממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן בו הוא מבהיר את החשיבות לאפשר את המחאה. "נקודת המוצא היא כי זכות ההפגנה היא זכות יסוד במדינת ישראל. כוחם של דברים אלו יפה גם בתקופה מורכבת של התמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה", כתב מנדלבליט. "גישה זו אף באה לידי ביטוי בדברי החקיקה השונים שקודמו לשם התמודדות עם נגיף הקורונה".

היועץ המשפטי שיגר את המכתב למ"מ המפכ"ל לאחר חשיפת ההקלטות בהן נשמע השר אוחנה גוער בו על רקע המחאות מול מעון ראש הממשלה. "בהקשר זה", כותב היועמ"ש, "הועלו טענות שונות בפניות שבסימוכין בדבר אכיפה בררנית או התחשבות בשיקולים פוליטיים כביכול, על ידי גורמי האכיפה. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל, בהובלתך, תמשיך ותפעל על מנת להבטיח כי הפעלת סמכויות המשטרה ביחס להפגנות, כמו גם בכל הקשר אחר, תיעשה בהתאם להוראות הדין בצורה עצמאית, שוויונית ועניינית, על בסיס כלל הנתונים הרלוונטיים".

עוד כתב היועמ"ש במכתבו: "קבלת ההחלטות ביחס לטיפול בהפגנות מסור למשטרת ישראל בהובלתך, אך ורק בהתאם לשיקול דעתה המקצועי. על משטרת ישראל להמשיך לקבל החלטות בקשר לכך בצורה עצמאית וללא שיקולים זרים. ההחלטה בעניין פרטני לקביעת תנאים כאלה ואחרים... נתונה לגורמי המשטרה, בהתאם לשיקול דעתם המקצועי. כל זאת כמובן בכפוף להוראות הדין".

כך ניסה השר אוחנה לשים סוף למחאות בבלפור

 

מוטי כהן אביחי מנדלבליט אמיר אוחנה הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד