י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פריצה לחשבון?

אחרי צלב קרס: מסכה עם טלאי צהוב

לאחר עטיית מסכות עם צלב קרס על ידי זוג ניאו נאצים בתוך סניף של וולמארט, נעשה ניסיון להרים קמפיין עטיית מסכות עם טלאי צהוב כאקט מחאתי נגד החובה המוטלת על האזרחים

אחרי צלב קרס: מסכה עם טלאי צהוב
אילוסטרציה צילום: unsplash

זילות השואה: ארגון רפובליקני השווה בין הדרישה לעטות מסכות במהלך נגיף הקורונה, לטלאי הצהוב שהיהודים נאלצו לעטות על בגדיהם בשואה. ההשוואה הופיעה בדף הפייסבוק של הארגון הפועל במדינת מינסוטה בארה"ב.

התמונה פורסמה בדף הפייסבוק של המפלגה הרפובליקנית במחוז וובשה, אך התמונה הוסרה ביום שני בערב, על פי הדיווחים באתרים מקומיים, התמונה פורסמה לצד התמונה בה נראה קשיש יהודי עונד טלאי צהוב ועומד מול קצין נאצי.

"פשוט תשים את הטלאי ותפסיק להתלונן, זה לא כל כך קשה", נכתב בתמונה, "פשוט תלבש את המסכה ותפסיק להתלונן".

כזכור מדינת מינסוטה קבעה כי יש חובה לעטות מסכות. במקומות הומי אדם, ביום שבת מחו בני זוג על ההוראה על ידי עטיית מסכות עם צלב קרס נאציות בסניף וולמארט, הם הוצאו מהחנות ונאסר עליהם להיכנס לכל סניף אחר של וולמרט למשך שנה.

בתגובה לפרסום, ארגון 'הקהילה היהודית' צייץ את התמונה והוסיף: "בהתחשב בעובדה שרבני מינסוטה דיברו לאחרונה בעד לבישת מסכה, ההשוואה בין ההוראה ללבוש מסכה לשואה, נראית מגעילה במיוחד, אנו מבקשים מהרפובליקנים להפסיק להשתמש בתמונות כאלו, זה חוסר אמפתיה וחינוך".

ג'ניפר קרנהן, יו"ר המפלגה הרפובליקנית במינסוטה, הגיבה בציוץ ביום שני בערב: "פוסט זה הובא היום לידיעתנו, ומיד הושטנו יד, אנחנו מאמינים שזו הייתה פריצה והסרנו את דף הפייסבוק שלהם מייד, מפלגתנו אינה תומכת בפוסטים או שפה מבישה ומזיקה מסוג זה".

מסכה קורונה מינסוטה דף פייסבוק טלאי צהוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד