י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צער בעלי חיים

מבצע חילוץ נרחב לצבאים שנכלאו באזור רמאללה

מבצע לחילוץ שני צבאים ועופר התקיים אמש בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון ונציגי יחידת קצין מטה שמורות הטבע, הצבאים היו כלואים בחצר ביתו של תושב כפר דיר קדיס שבאזור רמאללה • המבצע החל בשעות הבוקר בעקבות דיווח שהתקבל, והצבאים הועברו לטיפול בגן החיות התנ"כי בירושלים

מבצע חילוץ נרחב לצבאים שנכלאו באזור רמאללה
עופר צילום: pixabay

אתמול (שלישי), הובילו נציגי יחידת קצין מטה שמורות הטבע במנהל האזרחי, בשיתוף עם נציגי מנהלת התיאום והקישור ברמאללה ובליווי כוחות הביטחון - מבצע לחילוץ שני צבאים ועופר, אשר נכלאו בחצר ביתו של תושב כפר דיר קדיס שבאזור רמאללה.

המבצע לחילוץ הצבאים החל בשעות הבוקר, בעקבות דיווח שהתקבל על ידי נציג מיחידת קמ"ט שמורות הטבע ולמעשה, מצטרף לעשייה הנרחבת שמוביל המנהל האזרחי באזור יהודה ושומרון. נזכיר, כי רק בחודש האחרון חולצו צבאים, דורבנים וכלב ציד במסגרת מבצע דומה שהתקיים באזור עוטף ירושלים, בהובלת יחידת ק"מט שמורות הטבע במנהל האזרחי ומנהלת התיאום והקישור שבאזור.

הצבי בחצר. צילום: רשות הטבע והגנים

הצבי בחצר. צילום: רשות הטבע והגנים

בתוך כך, הודות לערנות שהפגינו אנשי המנהל האזרחי פעם נוספת בזמן אמת, נמנעה המשך ההתעללות בצבאים שנכלאו באכזריות באופן בלתי חוקי באזור רמאללה ואלו אף הועברו על ידי נציגי יחידת קמ"ט שמורות הטבע להמשך הטיפול בגן החיות התנ"כי בירושלים.

צבי ישראלי שוכן בחבל הים-תיכוני, במישורים ובמדרונות הרים, ובחלקים נרחבים של הארץ מקו המדבר צפונה. תפוצתו של מין זה הייתה נרחבת, אך בעשורים האחרונים היא הולכת ומצטמצמת בקצב מהיר בשל איומים כגון עבודות פיתוח ותשתיות וכן ציד לא חוקי.

 צילום: רשות הטבע והגנים

קצין מטה שמורות הטבע במנהל האזרחי, נפתלי כהן, מסר: "מבצע זה נערך במסגרת המאמצים הרבים שמשקיע המנהל האזרחי למיגור תופעת הפגיעה וההתעללות בבעלי חיים באזור יהודה ושומרון. יחידת קמ"ט שמורות הטבע במנהל האזרחי פועלת באופן שוטף, למען שמירה על החיים ועל הטבע באזור כולו. אני מברך על מבצע חשוב זה, אשר הביא להצלת חייהם של בעלי חיים נוספים שנכלאו באכזריות ומדגיש כי נמשיך ונפעל תוך השקעת מירב המשאבים למניעת מקרים נוספים מסוג זה".

צבי שחרור מבצע רשות הטבע והגנים רמאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד