י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר הסערה

שלושה נעצרו בחשד לתקיפת המפגינים אמש בתל אביב

משטרת ישראל עצרה שלושה חשודים במעורבות בקטטה האלימה אמש בה תקפו צעירים מספר מפגינים באלימות קשה. מהמשטרה נמסר כי מיד עם קבלת הדיווח היא פתחה בחקירה במסגרתה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לאירוע התקיפה

שלושה נעצרו בחשד לתקיפת המפגינים אמש בתל אביב
בהפגנה נגד השר אוחנה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתום שעות ארוכות, המשטרה עצרה לפני זמן קצר (רביעי), שלושה חשודים בתקיפת המפגינים במהלך המחאה אמש בתל אביב, נגד השר לביטחון פנים וראש הממשלה נתניהו. כזכור, למעלה מאלף מפגיני הדגלים השחורים הגיעו אתמול (שלישי) למחאה מול ביתו של השר אוחנה. לאחר שהסתיימה המחאה, החלו המפגינים לצאת לכיוון רחוב יגאל אלון וחסמו אותו לתנועה. בנוסף, חלק המפגינים חסמו צירים ראשיים כגון איילון צפון ודרום, וחצו את צומת עזריאלי תוך חסימתו לכל הכיוונים.

מול אותה קבוצה, הפגינו כמה עשרות פעילי ימין שקראו קריאות נגד קיום הפגנת השמאל. בהמשך המחאה, התפתחו עימותים בין שתי הקבוצות שנגררו לאלימות פיזית קשה. לטענת חלק ממפגיני השמאל, הם הותקפו על ידי פעילי השמאל באמצעות בקבוקים וחפצים אחרים, כמה מהם נזקקו לטיפול רפואי. בתיעודים שהופצו במהלך ההפגנה, ניתן היה ניתן לראות מספר מפגיני שמאל כשהם בבגדים ספוגים בדם, כתוצאה מהתקיפה.

מהמשטרה נמסר כי מיד עם קבלת הדיווח היא פתחה בחקירה במסגרתה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לאירוע התקיפה. במשטרה שבים ומדגישים כי "מחאה תתאפשר בכל עת ובכל מקום אולם לא נתיר ולא נאפשר אירועי אלימות ו/או פגיעה ברכוש ונבוא חשבון עם פורעי החוק. החקירה נמשכת ונבדק הרקע והנסיבות של התקיפה".

"זכות המחאה הנה זכות יסוד והמשטרה תנקוט בכל האמצעים ותעשה את כל המאמצים לאפשר קיומה תוך מאבק בלתי מתפשר בכל מי שעשה שימוש באלימות מכל סוג שהוא", מוסיפים במשטרה.

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה לאירועים ואמר כי הוא מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. "אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא", כתב נתניהו והוסיף: "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה".

נתניהו התייחס גם להסתה נגדו בימים האחרונים: "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב".

הפגנה אלימה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד