י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעקב 'בחדרי'

משרד הבריאות מבהיר: פועל למקסימום פעילות בבתי הכנסת

לקראת הימים הנוראים הקרבים ובאים העלה ח"כ בוסו הצעה לסדר במליאת הכנסת ושאל כיצד משרד הבריאות מתכוון לפעול לקראת ימים אלה שבהם בתי הכנסת עמוסים מתפללים יותר מכל ימות השנה. במשרד הבהירו כי לא יפלו את בתי הכנסת על פני המסעדות • צפו בדבריו 

משרד הבריאות מבהיר: פועל למקסימום פעילות בבתי הכנסת
בין המצרים בשבילי העיר צפת צילום: שוקי לרר

מאבק 'בחדרי חרדים' למען צמצום המגבלות על בלי הכנסת, לעומת המסעדות והמלונות נושא פרי, כשבמשרד הבריאות מבהירים במענה להצעה לסדר שהגיש חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס כי הוא פועל להציג תו סגול שירחיב את הפעילות בבתי הכנסת.

חבר הכנסת בוסו הגיש הצעה לסדר במליאת הכנסת, בה דרש ממשרד הבריאות להציג הסברים על האפלייה בין המסעדות לבתי הכנסת ולהבין כיצד ינהגו במשרד לקראת הימים הנוראים, אז פעילות בתי הכנסת בשיאה.

"אלו ימים שהחיבור למסורת ישראל היא חוצה מגזרים, מי לא לוקח חלק בתפילת כל נדרי ומי לא מגיע לתפילת החיתום בשעת הנעילה, אין ספק שהמצב הקיים גרם לנו לשנות הרגלי דת ומנהגים שגדלנו עליהם כיהודים מאמינים, אבל מאידך חייבים לתת את הדעת ולגבש פיתרון מידי לימים האלה", אמר חבר הכנסת בוסו בנאומו במליאת הכנסת.

לדבריו, "אין דבר מתבקש יותר מלתת לנהל את הפרוייקט הזה לראשי הרשויות, הם מכירים טוב את השטח שלהם, את יכולת האכיפה, הם עושים את זה טוב וחכם בימי שיגרה, הם יעשו את זה טוב בימי המשבר", כשהוא מציע כי "מתווה התו הסגול לבתי הכנסת חייב להיות מיושם בהקדם ע"פ הקרטריונים שיקבעו, זה עבד במקומות בילוי וזה יעבוד גם בבתי הכנסת, אני סמוך ובטוח שראש המל"ל ונציגי משרד הבריאות יעלו הילוך בנושא הזה ויביאו את אישור המתווה לרווחתם של אזרחים רבים".

בתגובה שהציגו במשרד הבריאות הם התייחסו לנושא שהעלה חה"כ בוסו ומסרו: "לא נאפשר מתן עדיפויות בין מסעדות לבתי תפילה". כן הודיעו במשרד כי "הוקם צוות משותף בימים אלו בין נציגי המשרד לנציגי המגזר לגיבוש המתווה להרחבת הפעילות בבתי הכנסת לקראת חודש אלול".

"משרד הבריאות פועל ככל שניתן יהיה לאפשר מקסימום פעילות תוך איזון בין צרכי בריאות הציבור לצרכים אחרים של הציבור ובהם קיומם של תפילות ולימוד תורה",

במשרד הבריאות ציינו עוד כי הם פועלים ש"לא ייווצרו מצבים שיש בהם סתירה כגון מתן 'עדיפות' למסעדות לעומת בתי הכנסת".

אוריאל בוסו בתי כנסת מסעדות קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד