י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נתון נמוך יחסית לשנים עברו

מאות נזקקו לטיפול רפואי במהלך הצום

במד"א מטפלים מדי שנה במקרים רבים ביום צום תשעה באב, אשר התקיים בשיאו של גל החם הכבד • גם הפעם נערכו כוחות מד"א וטיפלו במי שסבלו מחולשה, עילפון, התייבשות סחרחורות ובלבול – תוך שמירת הנחיות הקורונה

מאות נזקקו לטיפול רפואי במהלך הצום
מתנדבי מד"א מפנים חולה קורונה צילום: פלאש 90

החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפלו במאות בני אדם שנזקקו לסיוע רפואי במהלך הצום, בהם 142 בני אדם שסבלו מחולשה וסחרחורות, 5 שהתייבשו ו-51 שהתעלפו.

כבכל שנה פרסמו במד"א הנחיות לציבור הצמים ועמדו בהערכות מיוחדת ברחבי הארץ. במקביל, חובשים ופראמדיקים של מד"א באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, וכלי רכב ייעודיים נוספים של מד"א, אבטחו רפואית את המתפללים הרבים שהגיעו לרחבת הכותל המערבי בירושלים. השנה, נוכח גל החום הכבד, המליץ ארגון מד"א להימנע ככל הניתן מפעילות ספורטיבית ומחשיפה ממושכת לשמש וכן יש לשתות כמויות גדולות של מים ולהימצא במקומות מוצלים וקרירים.

במקביל, הדגישו בארגון כי יש לזכור ולשמור על הנחיות הקורונה והריחוק החברתי ולהשתמש במסכה בכל יציאה מהבית.

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר לסיכום הצום כי "מדי שנה, צוותי מד"א מעניקים טיפול מהיר ומקצועי לנפגעים במהלך צום ט' באב. אני מברך על כך שלא נרשמו מקרים חריגים, מה שמצביע על תשומת הלב שניתנה ע"י הצמים להנחיות מד"א ושאר הגורמים. במגן דוד אדום שבים ומזכירים כי בכל צורך רפואי יש להזעיק את צוותי מד"א דרך טלפון החירום 101, או באמצעות יישומון מד"א שלי, באמצעותו יכולים החובשים והפראמדיקים לאתר את מיקומכם המדויק".
 

מגן דוד אדום מד"א תשעה באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד