י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בחסות השתוללות הנגיף

ערב נוסף של מחאות ברחבי הארץ: אלפים מול מעון ראש הממשלה

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לקראת המחאות נגד ראש הממשלה המתקיימות בנקודות רבות ברחבי הארץ, כשהעיקרית שבהן - מול מעון ראש הממשלה בירושלים • המטרה: למנוע חיכוכים ואלימות בין מפגיני הדגלים השחורים לפעילי הימין • כמה נעצרו ברחבי הארץ בחשד שתקפו מפגינים

ערב נוסף של מחאות ברחבי הארץ: אלפים מול מעון ראש הממשלה
המחאה בירושלים נגד נתניהו צילום: מחאת הדגלים השחורים

שבוע לאחר מחאות ההמוניות רחבי הארץ, בהן הותקפו מספר מפגינים בידי פעילי ימין, גם הערב (מוצ"ש) מתקיימות הפגנות בנקודות רבות, כאשר העיקריות שבהן בירושלים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, בקיסריה מול בית משפחת נתניהו ופארק צ'רלס קלור בתל אביב. מחשש לאלימות בין המפגינים, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים והציבה מאות שוטרים ומחסומים בנקודות המחאה ברחבי הארץ. המפגינים מוחים על התנהלות הממשלה בצל משבר הקורונה וקוראים לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו.

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי היא ערוכה לקיומה של המחאה הערב מול מעון ראש הממשלה בירושלים, וכוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז והרחובות לגביהם הוגשה בקשה לקיום התהלוכה, על מנת לאפשר את חופש המחאה לכולם ולשמור על בטחון הציבור.

המשטרה שבה והדגישה, כי היא פעלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. "משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה", נמסר.

מוקדם יותר, עצרה המשטרה דייר רחוב בשנות ה-40 לחייו בחשד שיידה אבן על מפגינים בצומת מקסים בחיפה וגרם לפציעתה של תושבת נשר כבת 63 שפונתה לבית החולים רמב"ם בעיר במצב קל. גם בצומת שדרות, עיכבה המשטרה שלושה תושבי באר שבע בחשד שנסעו  בכביש 34 שלושה חשודים שנסעו ברכב ובהגעתם לצומת שדרות התיזו מים על המפגינים שעמדו בצומת. שוטרים שהיו בקרבת מקום, זיהו את הרכב עם החשודים ותוך שניות עצרו אותם בצומת שער הנגב.

 

הפגנות בלפור מחאת הדגלים השחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד