י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רגע לפני אומן תשפ"א

האזינו להקלטה שתסעיר את חסידות ברסלב

הגאון החסיד רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל, שריד לדור דעה ומגדולי מעתיקי השמועה בחסידות ברסלב, נשמע בהקלטה נדירה מתבטא בנושא הנסיעה לאומן בראש השנה מארץ ישראל • האזינו

האזינו להקלטה שתסעיר את חסידות ברסלב
הגאון החסיד רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל צילום: ויקיפדיה

הקלטה נדירה של אחרון מעתיקי השמועה בחסידות ברסלב, הרב החסיד רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל, בה הוא מדבר על כך שתושבי ארץ ישראל לא חייבים לנסוע לאומן, אך חובה על תושבי ארצות הברית ואירופה להגיע לאומן במסירות נפש בראש השנה. 

ההקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', תגרום לסערה בברסלב ומתפרסמת בצל חוסר הוודאות לגבי ההגעה השנה לאומן בראש השנה, עם הגבלות השמים הסגורים והתפשטות מגיפת הקורונה, כאשר רבים מבני ארץ ישראל מסתפקים האם צריכים למסור את הנפש ולהגיע לאומן גם השנה. 

בחסידות ברסלב עד לפני למעלה משלושים שנה, כשלא התאפשרה ההגעה לאוקראינה, היו מתאספים בני הקיבוץ בראש השנה בירושלים ובמירון והתגלע פולמוס, היכן צריך להיות, אחד החסידים נשמע שואל בהקלטה הנדירה את רבי לוי יצחק בנדר, האם כדאי שכל אלו מארה"ב שיגיעו לארץ ישראל.

רבי לוי יצחק נשמע עונה: "זה דבר ברור שמכל העולם צריכים לנסוע לאומן, אבל מארץ ישראל לא. מאמריקה צריכים לנסוע מבלגיה ומכל מקום צריכים אבל מארץ ישראל לא".  

בכל ההקלטה מתייחס רבי לוי יצחק לעוד נושאים סביב הנושא.

האזינו להקלטה הנדירה

 

 

חסידות ברסלב אומן רבי לוי יצחק בנדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד