י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכלה משטרתית יוצאת דופן

בתום שעות ארוכות של מחאה: 12 נעצרו בהפגנה בבלפור

מחאות השמאל: אלפים השתתפו אמש במחאה מול מעונו של רה"מ בבירה • בתום שעות ארוכות של חסימת צירים מרכזיים החלו המוחים להתפזר אט אט, קומץ מפגינים שנותר במקום ולא נענה לקריאת המשטרה, פונה על ידי שימוש בכוח מינימלי. 12 נעצרו 

בתום שעות ארוכות של מחאה: 12 נעצרו בהפגנה בבלפור
המחאה במוצ"ש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלפים השתתפו אמש (מוצ"ש) במחאה השבועית מול מעון ראש הממשלה. המשטרה אפשרה במהלך הלילה לאלפי המפגינים להביע את מחאתם, אך בשלב מסוים החלו כוחות המשטרה לפנות בכוח את המפגינים שנותרו במתחם המחאה.

במשטרה הבהירו כי לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות החוזרות ונשנות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. בעקבות כך, עצרה המשטרה 12 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן.

פרט למחאה ההמונית ברחוב בלפור, התקיימו הפגנות בנקודות רבות, כאשר העיקריות שבהן, בקיסריה מול בית משפחת נתניהו ופארק צ'רלס קלור בתל אביב. מחשש לאלימות בין המפגינים, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים והציבה מאות שוטרים ומחסומים בנקודות המחאה ברחבי הארץ. המפגינים מחו על התנהלות הממשלה בצל משבר הקורונה וקוראים לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו.

המשטרה שבה והדגישה, כי היא פעלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. "משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה", נמסר.

מוקדם יותר, עצרה המשטרה דייר רחוב בשנות ה-40 לחייו בחשד שיידה אבן על מפגינים בצומת מקסים בחיפה וגרם לפציעתה של תושבת נשר כבת 63 שפונתה לבית החולים רמב"ם בעיר במצב קל. גם בצומת שדרות, עיכבה המשטרה שלושה תושבי באר שבע בחשד שנסעו בכביש 34 שלושה חשודים שנסעו ברכב ובהגעתם לצומת שדרות התיזו מים על המפגינים שעמדו בצומת. שוטרים שהיו בקרבת מקום, זיהו את הרכב עם החשודים ותוך שניות עצרו אותם בצומת שער הנגב.

הפגנת מחאה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד