י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הערעור התקבל

עיתונאי 'חדשות 13' יפצה את השרה מירי רגב

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעורה של השרה רגב  ופסק על העיתונאי ספי עובדיה ו'ערוץ 13' לשלם לה פיצויים בעקבות תחקיר שפורסם נגדה לפני כחמש שנים • רגב: "חופש העיתונות אינו החופש להשמיץ ולפרסם שקרים ללא בסיס"

עיתונאי 'חדשות 13' יפצה את השרה מירי רגב
העיתונאי ספי עובדיה צילום: צילומסך ערוץ 13

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק היום (ראשון) על 'חדשות 13' והעיתונאי ספי עובדיה לשלם פיצויים על סך 150,000 ש"ח, לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב זאת לאחר שלפני כחמש שנים פרסם נגדה עובדיה תחקיר בגין שכירת שירותיו של פרסומאי והעברת סכומי כסף למשרד פרסום שלא כדין. פסיקת בית המשפט בהרכב של שלושה שופטים, מגיעה לאחר ערעור שהגישה רגב על פסיקת בית משפט השלום כי יש לדחות את התביעה.

"הראיות היחידות שהציג המשיב בתמיכה לעדותו בנוגע לטענת הקשר בין המערערת ליהושע התמצו בשתי תרשומות. עיון באלה מעלה כי מדובר באמירות הנחזות להיות בעלות משקל נמוך ביותר על פניהן. אין להניח כי עיתונאי סביר היה יוצא בהאשמה כה חמורה על רקע אמירות מעין אלה. לבד מתרשומות אלה לא הציג המשיב כל תרשומת בעניין קיומן של פגישות או שיחות עם מקורות", נכתב בפסק הדין.

"לפני 5 שנים פורסמו לגבי 7 כתבות במשך 3 ימים שבהם הואשמתי, על לא עוול בכפי, בהעברת מיליונים שלא כדין למשרד פרסום, שבעליו היה כביכול מקורב שלי וזאת על אף שלא הייתה לי כל הכרות מוקדמת איתו. עברתי מסע של השחרה והשמצה", כתבה היום השרה רגב. "שתו את דמי, ייחסו לי העברה למקורב שלא הייתה ולא נבראה וכל כלי התקשורת ניהלו מתקפה פראית שאיימה לפגוע בשמי הטוב, בכבודי וביושרי הציבורי. דרכי הייתה ותישאר תמיד, ישרה ונאמנה לאינטרס הציבורי ולשליחותכם אזרחי ישראל".

רגב אמרה כי "אני שמחה כי בית המשפט המחוזי קבע היום באופן חד, ברור ונחרץ, כי מדובר בפרסומים שכללו דברי לשון הרע חמורים, "במדרגה גבוהה" ביותר. עוד קבע בית המשפט המחוזי כי הפרסום שהייתה "מקורבות" או "הכרות מוקדמת" ביני לבין בעליו של משרד הפרסום הינו שקר וכזב ולכן הערוץ וספי עובדיה אינם יכולים ליהנות מהגנת האמת בפרסום. בית המשפט המחוזי אף קבע, כי לערוץ ולספי עובדיה לא עומדת הגנת "העיתונאות האחראית", בין השאר בשל "אי עריכת תחקיר עיתונאי ראוי" בסוגיה זו", הוסיפה.

עוד כתבה רגב: "אני מאמינה שביקורת וחופש עיתונות הינם חשובים ומהווים עקרונות יסוד במשטר דמוקרטי, אולם חופש העיתונות אינו החופש להשמיץ ולפרסם שקרים ללא בסיס. לכן יצאתי לפני 5 שנים למאבק המשפטי על מנת שיקבע סטנדרט ברור בכל הנוגע למערכת היחסים בין כלי התקשורת לבין מושאי הסיקור שלהם, על מנת שתעוגן גם זכותו של נבחר ציבור לשם טוב ולסיקור הוגן. והצלחתי".

 

מירי רגב ספי עובדיה ערוץ 13 תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד