י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
להטריד את מארגני ההפגנות

בית המשפט הורה ליאיר נתניהו להסיר ציוץ בטוויטר

לאחר שאישר ליאיר נתניהו שלא להגיע באופן פיזי לדיון, בית המשפט קיבל את בקשת ראשי המחאה בבלפור והוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד בנו של ראש הממשלה • יאיר נתניהו הגיב: "השופטת התעלמה לחלוטין  מהקריאות שלהם לרצח כלפי"

בית המשפט הורה ליאיר נתניהו להסיר ציוץ בטוויטר
מחאת השמאל צילום: ישי ירושלמי, VIP

בית משפט השלום בירושלים קבע כי על בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, להסיר מחשבון הטוויטר שלו את הציוץ בו פרסם את פרטיהם האישיים של מארגני המחאה מול מעון ראש הממשלה, ואף קרא לצאת ולמחות מתחת לבתיהם. השופטת דורית פינשטיין כתבה בהחלטה כי "אף כי מדובר בחירות יסודית הרי שיש על חופש הביטוי הגבלות על פי דין וזאת שעה שהשימוש בביטוי פוגע בזולת או מכפיש אותו - לא ניתן להיתלות בטענות לשימוש בזכות זו תוך כדי הטרדה מאיימת".

מארגני המחאה דרשו מבית המשפט לקיים דיון בדחיפות בעקבות הציוץ בו כתב יאיר נתניהו: "מזמין את כולם לבוא להפגין, יום ולילה (בג"ץ אמר שמותר) מתחת לבתים של האנשים האלה שמארגנים לנו במדינה את כל האנרכיה בשבועות האחרונים".

בנוסף להוראה ליאיר נתניהו למחוק את הציוץ, קבע בית המשפט כי נתניהו הבן יפסיק להטריד את מארגני מאחה בחצי שנה הקרובה. נתניהו מצידו הגיב להחלטת בית המשפט וכתב: "בעיקרון השופטת אמרה שעלי להסיר את הציוץ (וכך עשיתי). מדובר בציוץ בו העלתי צילום מסך מתוך רשם העמותות שגלוי לכל בחיפוש בגוגל. היא התעלמה לחלוטין מכל החומרים שעו״ד יוסי כהן הגיש לה על הקריאות שלהם לרצח כלפי, ולא נראה היה שזה מעניין אותה כלל".

מוקדם יותר קיבל בית המשפט את בקשתו של בנו של ראש הממשלה והחליט כי נתניהו הבן לא יצטרך להגיע לבית המשפט אך יהיה זמין בטלפון במהלך הדיון. בבקשה בהולה שהגיש יאיר נתניהו לבית המשפט באמצעות עורך דינו יוסי כהן נכתב כי אמש בשעות הלילה המאוחרות הגיעו אליו, באמצעות שוטר שלוש בקשות למניעת הטרדה מאיימת.

עורך דינו של נתניהו טוען, כי קיבל את הבקשות להתייצב בבית המשפט רק לקראת חצות. "כבר מעיון ראשוני בבקשות, נדהמתי לגלות כי מדובר בהונאה, תרמית של ממש, שמטרתה שימוש ציני ומכוער ביותר בהליכי משפט, על ידי חבורת בריונים, אנרכיסטים חסרי מצפון, שהטעו את בית המשפט במעמד צד אחד והעלימו ממנו עובדות מטריאליות שלו היו בפניו, קרוב לוודאי שהוא היה דוחה את הבקשות על הסף, תוך חיוב המשיבים בהוצאות", כתב כהן.

הזמנתו של יאיר נתניהו להעיד בבית המשפט, התקבלה בעקבות בקשה שהגישו שלושה ממובילי המחאות נגד ראש הממשלה, חיים שדמי, ישי הדס ועורך דין גונן בן יצחק באשר לפעיל השמאל כתב עורך דין יוסי כהן כי "מדובר במפגין צעקני ואלים, המשתתף דרך קבע בהפגנות אלימות כנגד ראש הממשלה ובני משפחתו. כנגד שדמי הוגשה תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה חמורה ואיומים לרצח. שדמי, שהיה חמוש במגפון, צעק מול מעון ראש הממשלה בירושלים בכוונה שהדברים יגיעו למבקש: "אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד תהיה בלי מאבטחים, אין לדעת." בסרטון אחר עודד המשיב זריקת בקבוק תבערה על מעון ראש הממשלה. מדובר בבריון אלים ומסוכן שספק אם הוא מבין את משמעות הבקשה שהגיש".

עורך דין כהן טוען כי בידיו ראיות המעידות בעליל כי שלושת המבקשים הטעו את בית המשפט וגרמו לו להאמין שהם חשים מאוימים כביכול, למרות שכל מטרתם היא שימוש ציני בבית המשפט לשם קידום מטרותיהם הזרות.

"עוד יוער", כותב עורך דין כהן בבקשתו, כי כבר מעיון ראשוני בבקשות עולה כי הן הוגשו שלא כדין, ודבקו בהם פגמים חמורים המחייבים את סילוקם על הסף. כמו כן יוער כי הבאתו של המבקש לבית המשפט תוך התראה כל כך קצרה אינה דבר של מה בכך. המשיבים  פרסמו כמובן ברבים את דבר קיומו של הדיון וקראו לקהל "מעריציהם" לבוא לדיון. מהיכרות עם המשיבים, הם יעוררו מהומה גדולה בבית המשפט ובכך ישיגו את מטרתם: מהומות אלימות ופרובוקציות. הרי איש אינו מאמין ברצינות ששלושת המבקשים אכן חשים מאוימים. דיון בבית המשפט שיצולם וישודר באמצעי התקשורת היא מטרתם היחידה".

הטרדה יאיר נתניהו צו בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד