י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"חיסון רחב באוקטובר"

כבר בעוד כחודשיים: רוסיה תתחיל לחסן את התושבים מפני קורונה

שר הבריאות הרוסי הודיע שכבר בעוד חודשיים יתחילו הרשויות במדינה לחסן את האוכלוסייה מפני קורונה • מוקדם יותר בשבוע שעבר, מסר פקיד רוסי שחיסון שהוכן על ידי מכון גמלאייה הממשלתי לאפידמיולוגיה ומיקרוביולוגיה יירשם כנראה באמצעי אוגוסט •  עם זאת, בארה"ב לא מתלהבים וחוששים שרוסיה מסכנת את חיי התושבים

כבר בעוד כחודשיים: רוסיה תתחיל לחסן את התושבים מפני קורונה
חיסון מפני נגיף צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בעוד נגיף הקורונה שהפיל עד כה כ-680 אלף חללים ממשיך להכות ברחבי העולם ללא רחמים, השלטונות ברוסיה הודיעו כי הם יתחילו לחסן את האוכלוסייה כלפי הנגיף כבר בעוד כחודשיים. בכך היא תהיה המדינה הראשונה בעולם שמחסנת בפני הקורונה.

לצורך תחילת מתן החיסון קיצרה המדינה את זמני הניסויים הקליניים וזירזה את ההערכות הקליניות בניסיון לנצח במירוץ העולמי לפיתוח החיסון.

שר הבריאות מכאיל מורשקו מסר אתמול לסוכנויות ידיעות רוסיות כי הראשונים להתחסן יהיו עובדי מערכת הבריאות ומערכת החינוך. הוא הוסיף כי הם "מתכננים חיסון רחב יותר באוקטובר".

מוקדם יותר בשבוע שעבר, מסר פקיד רוסי שחיסון שהוכן על ידי מכון גמלאייה הממשלתי לאפידמיולוגיה ומיקרוביולוגיה יירשם כנראה באמצעי אוגוסט. רוסיה החליטה לוותר על הניסוי הקליני השלישי - אותו עוברים כעת מספר מועמדים לחיסונים ברחבי העולם, והחשש הוא כי לטובת יוקרה לאומית מוכנה המדינה להתפשר על בריאות התושבים.


בשל כך, ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הגדול ביותר למחלות מידבקות בארה"ב, אמר לאחרונה בשימוע בתת-הוועדה לקורונה בבית הנבחרים האמריקני שהוא "מקווה שהסינים והרוסים בוחנים באמת את החיסון לפני שהם נותנים אותו למישהו". לדבריו, "הטענות שיש לך חיסון מוכן להפצה לפני שאתה מבצע את בדיקות הן לדעתי בעייתיות במקרה הטוב". הוא הוסיף כי ככל הנראה ארה"ב לא תשתמש בחיסונים שפותחו בסין או ברוסיה.

חיסון לקורונה קורונה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד