י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פגיעה חמורה בביטחון התושבים והנופשים"

יוצא דופן: ראש העיר תובע את חולה הקורונה

לאחר שנקנס על ידי המשטרה והורחק מהעיר אילת, חולה הקורונה שנתפס במלון בעיר קיבל היום מכתב תביעה בסך מאות אלפי שקלים מראש העירייה • "הפרה בוטה של חובת ותנאי הבידוד תוך סיכון ממשי להדביק ולהפיץ את מחלת הקורונה ולסכן את כלל הציבור", נימק ראש העיר

יוצא דופן: ראש העיר תובע את חולה הקורונה
שוטרים ממוגנים מפני הקורונה צילום: דוברות המשטרה

אמש (מוצ"ש), הודיעה המשטרה כי חולה קורונה מאומת שבילה יחד עם בני משפחתו במלון באילת, נתפס על ידי כוח משטרה. החולה נקנס ב-5,000 שקלים והורחק יחד עם משפחתו מהעיר. היום (ראשון), הודיע ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי כי החליט לתבוע את החולה בסכום של 250,000 ש"ח. 

במכתב שנשלח במסירה אישית לאזרח, תושב הצפון שנתפס בעיר, כתב עו"ד ד"ר אופיר מילר בשם ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי והתאגיד העירוני לתיירות אילת בע"מ: "העובדה, כי בחרת לצאת מפתח ביתך, שהייתך בבית מלון ושהיה במרחב הציבורי בעיר אילת הינה הפרה בוטה של חובת ותנאי הבידוד תוך סיכון ממשי להדביק ולהפיץ את מחלת הקורונה ולסכן את כלל הציבור". עוד צוין במכתב, כי עיריית אילת והעומד בראשה באמצעות התאגיד העירוני לתיירות, משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לשמור, לעודד ולפתח את תחום התיירות בעיר אילת, במיוחד בימים אלו בהם קיימת פגיעה כלכלית גדולה בענף התיירות ובתושבי העיר עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

בעירייה מציינים, באם לא ישלם האזרח את הפיצוי הנתבע כנגד הנזקים שגרם בהתנהגותו לשיקום ביטחונם של תושבי העיר והנופשים בה, תוגש נגדו תביעה אזרחית. לצד איחולי בריאות שמסר ראש העירייה, צוין במכתב, כי "תושבי העיר אילת, העירייה ותאגיד התיירות, אינם מתכוונים לעבור לסדר היום על התנהלותו כאמור ובכוונתם למצות עמו את הדין בכל חומרתו".

כפי שדווח אמש, במהלך השבת התקבל דיווח במוקד המשטרה על חולה קורונה מאומת השוהה במלון "קלאב הוטל" באילת. מיד עם קבלת הדיווח, שוטרי יס"מ של משטרת ישראל באילת הגיעו לחדרו במלון כשהם בחליפות מיגון, הודיעו לחולה כי הוא מפר את צו "בריאות העם" ועליו לעזוב מייד את המקום ולחזור למקום הבידוד בביתו בישוב בצפון הארץ.

לוחמי היס"מ ליוו את החולה ומשפחתו לרכבו ומסרו לו דו"ח קנס בסך 5,000 ש"ח. על פי בדיקה ראשונית של כח המשטרה במקום עלה כי החולה נמצא באילת כבר כשלושה ימים, התארח במלון "קלאב הוטל" בעיר לרבות בריכת המלון.

מוקדם יותר היום, התראיין חולה הקורונה ל'ערוץ 12' וטען כי לא ידע כלל שהוא עדיין מחויב בבידוד. "אני ואשתי בכינו על המצב, מה קרה? לא ידעתי שאני צריך להישאר 10 ימים בבידוד", סיפר. "הייתי בבית למשך 3 ימים ועכשיו אני 'נקי' – מדדו לי חום בכניסה וביציאה מבית המלון ולא היה לי חום. רק עכשיו אמרו לי שנשארו לי בין 3 ל-4 ימים לבידוד". 

החולה הוסיף ואמר: "יצאתי מהמלון עם המשפחה לכיוון החוף, לקחנו מסכות כי אנחנו לא רוצים להידבק שוב. פתאום התקשרו אליי ואמרו לי שמחפשים אותי בכל אילת. הוציאו אותי מהמלון, המון אנשים מהמלון הסתכלו עליי וצילמו אותי".

מעיריית אילת נמסר כי "התנהלות האזרח כמפורט לעיל והזלזול בהוראות החוק ובחיי האדם, מהווים פגיעה חמורה בביטחון התושבים והנופשים באילת ובמאמצים הרבים אותם משקיעה העירייה והתאגיד על מנת לשמור על תושבי העיר והנופשים בה. בהתנהגותו כמפורט לעיל עבר האזרח עבירות פליליות כמשמעותן בסעיף 218 לחוק העונשין, תשל"ז- 1977 וכן בחוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה), תש"ף-2020. כמו כן, התנהלותו כמפורט לעיל אף עולה בכדי עוולת התרמית כמשמעותה בסעיף 56 לפקודת הנזיקין (נוסח חדש) וכן הפרת חובה חקוקה כמשמעותה בסעיף 63 לפקודה לפקודת הנזיקין".

קורונה תביעה אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד