י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אזעקת שווא"

מחאה אלימה נגד המסכות: עשרות שוטרים נפצעו

עשרות שוטרים נפצעו במחאה אלימה בהשתתפות כ-20 אלף איש בברלין בירת גרמניה, שלושה מהם נזקקו לטיפול בבית חולים. ההמונים נשאו שלטים נגד הגבלות וחבישת המסכות, זאת ברקע הדיבורים באירופה על גל שני שמתחיל להתפרץ

מחאה אלימה נגד המסכות: עשרות שוטרים נפצעו
הפגנה. אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת ברלין בירת גרמניה, דיווחה כי עשרות שוטרים נפצעו - ושלושה מהם אושפזו בבית החולים - במהלך הפגנה של כעשרים אלף איש במחאה נגד הגבלות וחבישת מסכות.

משתתפים רבים קראו כי נגיף הקורונה הוא "אזעקת שווא", על פי הדיווחים מברלין כ-45 שוטרים נפצעו בברלין בשבת, כשניסו לפזר הפגנה ענקית.

שלושה מהשוטרים שנפצעו נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים, כך נמסר בהודעת משטרת ברלין. יותר מ-130 בני אדם נעצרו, בגין עבירות הכוללות התנגדות למעצר, הפרת הסדר הציבורי, ושימוש בסמלים לא חוקתיים.

ההפגנות של יום שבת, ברחובות עיר הבירה הגרמנית, התקיימו למרות הזינוק במספר הנדבקים, והתרעות שמראות כי אירופה נכנסת לגל שני.

כמעט עשרים אלף מפגינים מחו נגד ההגבלות של הממשלה שנועדו לרסן את התפשטות הנגיף, בטענה שחירויותיהם האישיות הופרו והגיע "סוף המגיפה".

קהל עצום, שרובם לא חבשו מסכות, צעדו משער ברנדנבורג במרכז ברלין לכיוון טירגארטן, הם מחו נגד ההגבלות שהוטלו על האזרחים בגין נגיף הקורונה.

המפגינים החזיקו שלטים עם הכיתוב "סוף המגיפה: יום החופש".

על פי המשטרה הגיעו בסביבות כ-20,000 איש, ממגוון האוכלוסייה, מהם פעילים נגד חיסון, ופעילים המפרסמים תיאוריות קונספירציות שונות.

המפגינים שרו "אנחנו אנשים חופשיים" עם הלחן של השיר המפורסם 'We Will Rock'. מפגינים אחרים נשאו כרזות בהן נכתב: "אנחנו משמיעים קול כי אתם גונבים את החופש שלנו!" ו"אל תחשוב, אל תחבוש מסיכה".

אחד המפגינים אמר ל'רויטרס': "הדרישה שלנו היא לחזור לדמוקרטיה. המסכה שמשעבדת אותנו חייבת ללכת".

עד כה נדבקו בגרמניה 200,000 איש, וכמעט 1,000 מתו, אם כי יש חשש כי שיעורי הזיהום גדולים יותר באזורים רבים במדינה.

ברלין הפגנה אלימה גרמניה תקיפת שוטרים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד