י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בסערה בוועדת חוקה

מתקפת הסתה בעקבות אישור משרד הבריאות להבאת תלמידי חו״ל

משרד הבריאות והפרוייקטור אישרו באופן סופי את כניסתם של תלמידים בני חו"ל הלומדים בארץ • בסה"כ מדובר בכ-17,000 סטודנטים כשחלק מהם הם בני ישיבות • הנתונים לא הפריעו לחברי כנסת ובהם גם שרים בליכוד לתקוף בארסיות את ההחלטה בטענה כי היא תוצאה מלחץ חרדי

מתקפת הסתה בעקבות אישור משרד הבריאות להבאת תלמידי חו״ל
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות האישור הסופי של משרד הבריאות והפרוייקטור רוני גמזו לאפשר את כניסת כ-17,000 סטודנטים מחו"ל ללימודים בארץ, ובהם גם תלמידי חו״ל שיגיעו לישיבות - מתקפת הסתה חסרת תקדים במשכן הכנסת מחברי הכנסת ומשרים גם בליכוד.

יו"ר מרצ חה"כ ניצן הורוביץ העלה את הנושא בדיון בוועדת החוקה ושאמר "אלפים על גבי אלפים ייכנסו לישראל בגלל לחץ פוליטי של המפלגות החרדיות. בעוד בני זוג של ישראלים תקועים בחו"ל בגלל הקורונה, ולא יכולים לחזור לארץ כדי לחיות עם משפחותיהם".

חבר הכנסת הורביץ סילף את הנתונים כשטען כי מאפשרים את כניסתם לארץ "של 16,000 תלמידי ישיבה, רוצים לאפשר למרות הסיכון הבריאותי, בניגוד לדעתו של הפרוייקטור רוני גמזו. חוסר השוויון שמתקיים כאן הוא אפלייה דתית בחסות הקורונה".

גם חה"כ אלי אבידר תקף את ההחלטה ואמר בדיון, "אתם הורגים את המפלגה שלכם באנטישמיות. המזל שלכם שהרב קנייבסקי מבוגר מדי ולא מודע לשטויות שאתם אומרים. אתם לא מתביישים. אתה צריך להתבייש כי הבאתם את האנשים מברוקלין והדבקתם את האנשים שלכם בבני ברק ובביתר עילית. אתם פושעי ציבור. חסרי אחריות כלפי האזרחים שלכם. מי הכניס נעל"ה? צריך שוויון שכולם ייכנסו אבל אתם דואגים לחרדים". בתוך דבריו הוא פנה לחה"כ יעקב אשר ואמר: "אתה משקר".

חה"כ יעקב אשר התפרץ לדבריו והשיב במתקפה: "בושה וחרפה, של נעליך. זו אנטישמיות. הרווחת עוד רבע מנדט של שונאי יהדות?. התרעמתי על השימוש הציני של איווט ליברמן שקרא להקשיב לפרופ' גמזו רק לגבי כניסתם של תלמידי הישיבות ומתעלם מהסטודנטים. זה שימוש ציני מבזה ובזוי".

בנוסף, יצויין כי ההסתה הגיעה גם משרים בליכוד, כאשר השר אופיר אקוניס אמר הבוקר בראיון שנשאל על כניסת אברכי ותלמידי חו״ל כי "לא מבין את הדבר הזה, ולא מבין מי אישר את זה. מי שמכניס אותם - האחריות על כתפיו. זה יכול לפגוע במשק. כולם צריכים להיכנס במיידי למלוניות לבידוד למשך 14 יום. אני מאוד מקווה שזה לא נובע מלחץ פוליטי של החרדים".

משרד הבריאות רוני גמזו תלמידי ישיבות קורונה אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד