י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
25 מטרים בשטח ישראל

תיעוד: צה"ל חושף את מטעני החבלה שהניחו המחבלים שחוסלו

במהלך סיור שערכו כוחות צה"ל באזור בו התרחש ניסיון הפיגוע הלילה ברמת הגולן, נחשפו התיק ובו המטענים שהטמינו המחבלים שחוסלו וכן כלי נשק • הדריכות במערכת הביטחון נמשכת, מחשש שחיזבאללה יחדש את ניסיונותיו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל

תיעוד: צה"ל חושף את מטעני החבלה שהניחו המחבלים שחוסלו
התיק ובו המטענים צילום: דובר צה"ל

שעות לאחר סיכול הפיגוע הלילה בדרום רמת הגולן, בצה"ל מפרסמים תיעוד מזירת האירוע. במהלך סיור שקיימו כוחות צה"ל באזור, נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל.

מוקדם יותר היום נפגשו מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן, וראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין, עם מפקד כוח אונדו"ף של האו"ם ברמת הגולן, הגנרל אישוואר האמל, בזירת הנחת המטען. בפגישה הדגיש מפקד האוגדה כי צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל ובריבונותה וכי צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל הנעשה משטחה.

הכוננות בגבול הצפון נמשכת גם לאחר הפיגוע שסוכל הלילה. כזכור, כוח מיוחד של צה"ל שביצע בימים האחרונים מארב בדרום רמת הגולן, הצליח לסכל פיגוע טרור נגד כוחות צה"ל. בצה"ל זיהו בימים האחרונים את החולייה מגיעה לאזור הגדר במסווה של רועי צאן. מרגע שהבינו בצה"ל כי מדובר בחוליית מחבלים אשר בכוונתה לבצע פיגוע, הוצב הכוח המיוחד.

הלילה, כוח מיחידת מגלן שהיה מוצב במארב זיהה את החוליה בעת שניסתה להניח מטעני חבלה על הגדר, כוח צה"ל וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. מצה"ל נמסר כי בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו. 

על פי התחקיר הראשוני שבוצע בצה"ל, החולייה שהייתה חמושה התקרבה למוצב צבאי שאינו מאויש, ניסתה להניח מטענים, ועל פי ההבנה ההבנה בצה"ל חוסלה. בצה"ל מביעים הבוקר סיפוק מהפעולה המוצלחת בה חוסלה החוליה ללא פגיעה בחיילי צה"ל. ההערכה במערכת הביטחון כי לא מדובר בפיגוע הנקמה של שהובטח על ידי חיזבאללה ועל כן הכוננות נמשכת.


צילום: דובר צה"ל

"כוחות פיקוד הצפון נמצאים בדריכות גבוהה לכל תרחיש, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

בימים האחרונים נמשכה הדריכות בגבול הצפוני מחשש לפיגוע נקם של חיזבאללה בעקבות מותו של פעיל הארגון שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. מאז האירוע בשבוע שעבר בהר דב, תגבר צה"ל את כוחותיו באופן משמעותי במטרה למנוע את הפגיעה בחיילי צה"ל, ובמקביל להתכונן לפגיעה משמעותית בחיזבאללה במידה וזה יפגע בחיילי צה"ל.

 

 

רמת הגולן ניסיון פיגוע חיסול מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד