ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקראת הסלמה בצפון?

צה"ל מאשר: מטרות של צבא סוריה הותקפו

הצפון לקראת הסלמה? באופן חריג, צה"ל מאשר כי כלי טיס תקפו הלילה מטרות של צבא אסד, זאת דקות אחדות אחרי שכלי תקשורת זרים דיווחו על תקיפה בסוריה

צה"ל מאשר: מטרות של צבא סוריה הותקפו
תרגיל צבאי. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר תקף הלילה (שני) מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה, 24 שעות לאחר ניסיון הפיגוע של חוליית מחבלים בגבול רמת הגולן. דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להנחת המטענים אמש.

המטרות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

מוקדם יותר הערב חשף פרסם צה"ל תיעוד מזירת האירוע בו חוסלו במהלך הלילה ארבעה מחבלים שהתכוונו להניח מטענים על גדר הגבול במטרה לפגוע בחיילי צה"ל. במהלך סיור שקיימו כוחות צה"ל באזור, נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל.

היום נפגשו מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן, וראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין, עם מפקד כוח אונדו"ף של האו"ם ברמת הגולן, הגנרל אישוואר האמל, בזירת הנחת המטען. בפגישה הדגיש מפקד האוגדה כי צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל ובריבונותה וכי צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל הנעשה משטחה.

הכוננות בגבול הצפון נמשכת גם לאחר הפיגוע שסוכל אמש. כזכור, כוח מיוחד של צה"ל שביצע בימים האחרונים מארב בדרום רמת הגולן, הצליח לסכל פיגוע טרור נגד כוחות צה"ל. בצה"ל זיהו בימים האחרונים את החולייה מגיעה לאזור הגדר במסווה של רועי צאן. מרגע שהבינו בצה"ל כי מדובר בחוליית מחבלים אשר בכוונתה לבצע פיגוע, הוצב הכוח המיוחד.

הלילה, כוח מיחידת מגלן שהיה מוצב במארב זיהה את החוליה בעת שניסתה להניח מטעני חבלה על הגדר, כוח צה"ל וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. מצה"ל נמסר כי בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו.

על פי התחקיר הראשוני שבוצע בצה"ל, החולייה שהייתה חמושה התקרבה למוצב צבאי שאינו מאויש, ניסתה להניח מטענים, ועל פי ההבנה ההבנה בצה"ל חוסלה. בצה"ל מביעים הבוקר סיפוק מהפעולה המוצלחת בה חוסלה החוליה ללא פגיעה בחיילי צה"ל. ההערכה במערכת הביטחון כי לא מדובר בפיגוע הנקמה של שהובטח על ידי חיזבאללה ועל כן הכוננות נמשכת.

תקיפה בסוריה חיזבאללה צבא אסד בשאר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד