י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת הקמת המעון

אולמרט: "המבקר הוא סמרטוט שנשלח לחפות על רה"מ"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, התבטא בחריפות על מבקר המדינה שחשף את הסיבה להקפאת בניית משרד ראש הממשלה, כינה אותו "סמרטוט" ואמר כי "העלות של הדירה ליד היא גבוהה מאוד"

אולמרט: "המבקר הוא סמרטוט שנשלח לחפות על רה"מ"
אהוד אולמרט/בנימין נתניהו צילום: משה שי/יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, והעבריין המורשע אהוד אולמרט, התבטא בחריפות נגד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בעקבות הדו"ח שפרסם, ובו טען כי עלות הקמת מעון ראש הממשלה הוכפלה בעקבות כשלים בפרויקט. 

אולמרט שוחח עם העיתונאי בן כספית ופרופ' אריה אלדד ברדיו 103FM וטען שדו"ח מבקר המדינה בעניין מעון ראש הממשלה הוא "דו"ח כוזב על פניו. הפרויקט הזה הוא פרויקט משרד ראש הממשלה. מבקר המדינה, בעיני הוא לא מבקר ולא מדינה, הוא סתם סמרטוט שנשלח לחפות על ראש הממשלה". הוא הסביר כי תוכנית הקמת המעון החלה בתקופה שקדמה לכהונתו בראשות הממשלה, זאת משום שבית ראש הממשלה "ממוקם ברחוב בלפור, וזה במרכזה של העיר וכל תנועת רה"מ וחזרה כרוכה בהפרעות לתושבי העיר, ולתנועה של תושבי העיר, ולאורח החיים שלהם; נאמר שאם כבר בונים את משרד רה"מ או מעבירים למשרד רה"מ את כל השלוחות מכל פינות העיר, אז יבנו בצמוד אליו את בית ראש הממשלה".

לדבריו, "עיקר ההוצאה של מאות מיליוני שקלים זה למשרד ראש הממשלה, כמו משרדי ממשלה אחרים שנבנו במתחם הזה, זה מה שהיה. התוכנית עברה הרבה גלגולים, ובסופו של דבר אושרה. הקטע של בית ראש הממשלה היה קטע זעיר, עיקר העניין היה משרד ראש הממשלה. עכשיו קרה דבר מאוד מוזר, אני עמדתי לסיים את כהונתי, נשארו עוד שבועיים, הרמתי טלפון למי שעתיד היה להיות רה"מ בנימין נתניהו ואמרתי לו 'תשמע, הנושא הזה הושלם, הוא עומד לאישורה של הממשלה, אני רוצה לעשות לך מחווה. בישיבת הממשלה האחרונה אני אאשר את בניית משרד רה"מ'". וזאת לדבריו, "כדי שלא יגידו לנתניהו שהוא יכנס לתפקידו שהוא בונה לעצמו".

אולמרט הוסיף והסביר: "חשבתי שיהיה הדבר הנכון לעשות למדינת ישראל, והאינטרסים שלה יותר חשובים לי. אישרנו את זה, ביבי אמר כמובן 'תודה רבה, אני אשמח' וכו'. אישרנו את זה בישיבת הממשלה האחרונה, שבוע אחרי זה מתכנסת ישיבת הממשלה הראשונה בראשות נתניהו, ומה עושים? מבטלים את החלטת הממשלה לאשר בית לרה"מ במאות מיליוני שקלים, עם מודעה של רה"מ או של הממשלה – 'הוחלט לבטל את הפרויקט הזה, את הבזבוז הזה' וכו' וכו'. אוקיי, כמובן ביבי יוצא צדיק הדור, הוא ביטל פרויקט בזבזני שאולמרט עשה. עוברת שנה וביבי מביא את התוכנית הזאת, בדיוק כפי שהיא אושרה על ידי, וכפי שנדחתה על ידו, פעם נוספת לאישור הממשלה; והממשלה מאשרת את הפרויקט הבזבזני ומאות מיליוני השקלים לבניית דירה לרה"מ, למה? כי אי אפשר שלא לבנות את זה במקום הזה".

"אני מצביע בן כספית"

אריה אלדד תהה האם לדעתו המעון נבנה עבור בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. על כך הוא השיב: "אם אני אגיד את כל מה שאני חושב על המשפחה המטורללת הזאת אז זה יהיה די הרבה", והוסיף: "לא מדובר פה על בית לרה"מ, מדובר על משרד שעיקר ההוצאה של מאות מיליוני שקלים היא לבניית המשרד. זה משרד גדול, וכל השלוחות שלו שהיום מפוזרות בכול רחבי ירושלים, היו אמורות להיות כאן, ולכן העלות של זה סבירה. זה שהוא אז דחה את זה, גרם לכך שזה לא נבנה בזמן, התוצאה היא שהמשרד בסוף יבנה במקום שהוא לא אמור להיות בו, וזה יהיה כרוך בהוצאה נוספת של מאות מיליוני שקלים".

לסיום, בן כספית ציין בפני ראש הממשלה לשעבר שהם ערכו סקר בטוויטר, מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה הבא. האופציות היו: בנימין נתניהו, אחד משלושת הגנרלים, יאיר לפיד, נפתלי בנט; ותהה במי הוא היה בוחר. אולמרט השיב: "אני מצביע בן כספית. אני חושב שהכמיהה לגנרלים קצת קהתה. אני חושב שגם גבי וגם גנץ ראויים, אני חושב שדרכם הייתה מוטעית ואני מצטער עליה. מתחתי ביקורת והסתייגתי ממנה, אבל אין דרך להשוות בינם לבין הנוכל שהיום הוא ראש הממשלה".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

אהוד אולמרט מבקר המדינה דו''ח מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד