י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת סינון דרמטי

המבוגרים במיר חוששים: בחורי הפנימייה מחויבים להירשם מחדש

פרסום ראשון: הישיבה הגדולה בישראל עוברת שינויים בעקבות נגיף הקורונה. מתחת לפני השטח מדברים על סינון ופינוי הבחורים המבוגרים בפנימיות הישיבה. כרגע: כולם מתבקשים להירשם מחדש לצורך שיבוץ. בהודעה מוקלטת נקראים הבחורים למלא טפסים במשרדי הישיבה

המבוגרים במיר חוששים: בחורי הפנימייה מחויבים להירשם מחדש
המשגיח הגר"א חדש צילום: שלומי טריכטר

עידן הקורונה הביא לשינויים בישיבה הגדולה בישראל - ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לצורך ארגון ושיבוץ מחדש של כל הפנימיות, נקראים הבחורים להירשם מחדש תוך הדגשה כי מדובר בחובה.

בישיבה העבירו את ההודעה כבר בתחילת הזמן. בהודעה מוקלטת שנשלחה היום נאמר כי הבחורים נקראים למלא טפסים במשרדי הישיבה ולהניחם בתיבה בבית המשגיח הגאון הצדיק רבי אהרן חדש המתגורר בסמוך.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות חולשתו של המשגיח הרב חדש, נוצל הדבר לאי פיקוח ולכן הישיבה מתארגנת מחדש לשבץ את הבחורים בחדרים כך שיהיו תחת מעקב מדויק - מי נמצא בישיבה ומי לא. 

עד היום כל בחור חדש שהיה מגיע לישיבה, היה נמצא תחילה בדירה שכורה ולאחר מכן, כשהיו רואים שהבחור מגיע באופן מסודר לבית המדרש והתפילות, המשגיח היה מאפשר לו לעבור לפנימייה - דבר שחוסך הרבה כסף לבחורים. 

מדובר בהיסטוריה של ממש ומהלך מאוד דרמטי בישיבת מיר, מה שיוביל כנראה לסינון בחורים מבוגרים, והתארגנות הישיבה לקראת איכלוסם של הבחורים ה'חוצניקים' שיגיעו לבידוד בישיבה לקראת זמן אלול.

מדובר בעשרות רבות של בחורים מבוגרים מאוד, שלא ברור מה יעלה בגורלם וככל הנראה ייאלצו לחפש מקום אחר או לחלופין לשהות בדירות. 

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבה הודיעו לבני חו"ל על חזרתם לארץ ושלחו להם שורת הוראות, הבחורים יצטרכו להגיע בטיסות ישירות לארץ ישראל יחד, כל בחור יהיה בקבוצה של שישה בחורים, איתם ישהה יחד את השבועיים הראשונים, בתאריכים ספציפיים ברגע שהבחורים יקבלו אישור כניסה.

הבחורים התבקשו להביא תעודות לידה מקוריות ולהציגה כשהם מגיעים לארץ, אוטובוס יחכה בשדה התעופה שייקח את הבחורים היישר לקמפוס שהישיבה שכרה למשך השבועיים הראשונים ליד ים המלח.

לכל קבוצה של שישה בחורים יהיה חדר נפרד למשך 14 יום, הארוחות יסופקו בחדרים, יהיו מניינים במרפסות, בכל חדר הבחורים יהיו במרפסת ויראו את כל האחרים וככה יתפללו.

יהיה סדר לימוד מיוחד לשבועיים יחד עם שיעורים מהרבנים. לאחר 14 יום חזרה לישיבה: הבחורים ישהו בקפסולה בקבוצות של עד 50 בחורים בכל קפסולה, כולם יהיו מאותו שיעור.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים 'כי לאחר שבועיים התלמידים יחזרו ל'בית ישראל' וילמדו בבתי המדרש של הישיבה, ויגורו בדירות יחד, ויקבלו אוכל ארוז מהישיבה. 

לכל שיעור תהיה קפסולה משלו, עם מקום מיוחד משלו בבית המדרש, דירות משלו וחדר אוכל לשבתות וימים טובים. (מכיוון שלא יהיה אישור לצאת לסעודות שבת מחוץ לקפסולה). 

לא יהיה צורך לעטות מסכות או התרחקות חברתית באזורי הקפסולות הללו. בחורים לא יוכלו לעזוב את שכונת בית ישראל כולל לסעודות שבת, בתוך שכונת בית ישראל יוכלו בחורים להסתובב ולבצע קניות נחוצות, תוך כדי עטיית מסכות והקפדה על התרחקות חברתית.

כל אזור צפוף כמו שטיבלא'ך ייאסר, כל סיבה שתחייב את עזיבת שכונת בית ישראל, תצטרך לקבל אישור מיוחד מהאנשים הממונים שיהיו אחראים לפקח על עניין זה, הישיבה מנסה לספק לכל קפסולה אפשרות לצאת לחדר כושר מחוץ לשכונת בית ישראל מדי שבוע.

לגבי תשלום, מדובר בסכום חד פעמי של 650 דולר לשבועיים בעין גדי, מלבד שכר הלימוד הרגיל לשנה. כל תלמיד יצטרך להגיש צ'ק בסך 1,500$ שיופקד רק אם חלילה תלמיד יפר את אחד מהכללים. זה ישמש לרכישת כרטיס טיסה מיידית חזרה להוריו.

בישיבה מבהירים כי זה גם עניין של פיקוח נפש וגם של פיקוח קפדני מאוד על ידי ממשלת ישראל. אם חלילה בחור יפר את אחד מהכללים, הוא מסכן את שאר הבחורים ואת כל זכויות הבחורים להישאר בארץ ישראל. מהסיבות לעיל, לישיבה תהיה מדיניות של אפס סובלנות, תוך ניסיון לייצר את הסביבה הנוחה והמרווחת ביותר עבור הבחורים לשטייגן.

לסיום הסבירו בישיבה כי נראה שהבחורים יוכלו להיות לבד (בארץ ישראל) בסוכות, ובין הזמנים, כל עוד הם מקפידים על מגבלות הבריאות הכלליות בישראל (למשל מסכות, התרחקות חברתית וכדו').

ישיבת מיר הרב אהרן חדש בחורים מבוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד